Články odjinud

Luxusní značka Burberry pálí kabelky a parfémy téměř za miliardu. Nechce, aby skončily ve slevách

Luxusní značka Burberry pálí kabelky a parfémy téměř za miliardu. Nechce, aby skončily ve slevách

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (830 milionů Kč). Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal zboží raději spálit, než by je zlevnil, informoval server BBC. Firma k tomu dnes uvedla, že spalování se provádí ekologicky šetrným způsobem a že výsledná energie se ukládá.

Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu.

„Společnost nechce, aby se produkty Burberry dostaly do rukou každému, kdo by je mohl prodávat se slevou a devalvovat tím značku,“ řekla serveru BBC Maria Maloneová z Manchester Metropolitan University Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního indexu FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Firma vykázala v minulém finančním roce do 31. března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard Kč). Odbyt zůstal téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy Kč).

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud