Britský obchodní řetěz Marks & Spencer pobouřil zákazníky štítkem, kterým poukazoval na výhody pevnějšího lemu u kalhot pro školáky. Kritici si stěžují, že dovětek „méně práce pro maminku“ je diskriminační vůči otcům, protože naznačuje, že zašívat umí pouze ženy. Řetězec se omluvil a přislíbil, že slogan změní.
„Zesílené okraje déle vydrží, takže maminka bude mít méně práce,“ mohou si přečíst zákazníci, když v Marks & Spencer pořídí oblečení pro děti.
@SimonNeville Agree. Culturally stuck in a bygone era. Also evident on pack copy spotted yesterday on school trousers. 'Less work for mum' pic.twitter.com/JM2GXzMfrE
— Rebecca Collison (@RE8ECCA_C) February 28, 2017
Pro řadu maminek je to bezesporu dobrá zpráva, protože ušetří čas a namísto domácích prací se mohou věnovat svým dětem, jak také maminky vzkazovaly řetězci na sociálních sítích.
https://t.co/HAOouJ4qNb LESS WORK FOR MUM! I am buying M&S #MarksAndSpencer well done! Spend more time with my family. Xx💋💋❣❣❣❣
— CJ (@cjbcuk) March 5, 2017
Podle kritiků se ale Marks & Spencer dopustil nepřípustného sexismu, když textem na štítku u dětského oblečení zmínil pouze maminky.
Podle zakladatele organizace hájící práva rodičů Fathers 4 Justice Matta O'Connora měl řetězec raději použít výraz „mámy a tátové“ nebo „rodiče“. O'Connor tvrdí, že takový nápis na štítku u dětského oblečení „hrozně táty štve“ a navíc „dětem vštěpuje špatné stereotypy“, což je prý nezodpovědné.
Řetězec se již za text na štítku uniforem pro školáky omluvil a přislíbil, že slogan změní. „Nechtěli jsme urazit rodiče,“ vzkázal prostřednictvím svého mluvčího.