Museli jsme mít dva Jurášky, vzpomíná na natáčení Tří oříšku pro Popelku režisér Vorlíček

HalfPageAd-1

Eliška Vinterová

27. 12. 2017 • 10:32

Nepříjemné starosti musel během natáčení nejoblíbenější vánoční pohádky řešit režisér Václav Vorlíček. Pro natáčení Tří oříšků pro Popelku v Německu musel totiž hledat nového hřebce. A co dalšího zažil na place, se dočtete ve vánočním seriálu Tajemství němých hvězd.

Mobile-rectangle-3

V roce 1973, kdy se snímek natáčel, zrovna řádilo akutní virové onemocnění. „My jsme ty koně museli mít dva. V té době byla v Evropě slintavka a kulhavka a koně nesměli přes hranice,“ svěřil Blesku Vorlíček.

„Když jsme tam jeli, tak autobus nebo auto muselo projíždět kádí dezinfekčního roztoku, museli jsme vystoupit a čistit si boty a koně převážet bylo vyloučené,“ prozradil režisér legendární pohádky s tím, že zadal produkci, aby vyhledala u našich sousedů v Německu totožné zvíře.

„Dal jsem produkci fotografii našeho Juráška. Oni hledali bílého a mírně strakatého koníka, až ho našli,“ prozradil režisér. „A jelikož byla Libuška zkušená jezdkyně, tak jí to nevadilo. Ovládla každého koně. Vyskočila na něj i bez sedla, stiskla ho koleny a kůň v tu ránu věděl, že má na sobě pána, a hned poslouchal,“ dodal Vorlíček. Jeden kůň si tak zahrál u nás, především na Šumavě, a druhý si pohádku odehrál v německém Moritzburgu. „Jaký byl jejich další osud, to bohužel nevím,“ řekl režisér.

Vyšší dvojník

Kůň, na kterém jela Popelka na ples, vypadal ale přece jenom trochu jinak než ten v Česku. „Výběr druhého Juráška byl bez problému, neměl totiž žádné konkrétní znamení, jen ten německý byl asi o dvacet centimetrů v kohoutku vyšší. Aby se to nepoznalo, když na něj měla Popelka naskočit, dali jsme jí pod nohy pařez,“ prozradil Vorlíček.

SDÍLET

Billboard-bottom-1