Neznámá sociální síť Vero vyzvala na souboj Instagram a Facebook. Dřív se ale knockoutovala vlastními problémy

Michal Benatzky

Jen málokdo donedávna slyšel o sociální síti Vero. Neznámý startup, který si za tři roky svého fungování připsal jen 150 tisíc stažení, se však znenadání stal hitem. Během několika dnů síť Vero náhle zaznamenala tři milionů nových uživatelů. Nadějná alternativa Facebooku nebo Instagramu se dokonce několik dní držela mezi vůbec nejstahovanějšími aplikacemi pro obě nejrozšířenější mobilní platformy. Pohádkový úspěch se ale přesto jeví jako vzdálený. Vero se totiž topí v problémech, které příliv nových uživatelů jen umocnil. Nabízí se proto otázka: Je vůbec v něčích silách zavedené značky na poli sociálních sítí ohrozit?

Vero uživatele přilákala tím, že se vyvarovala funkcí a prvků, které jsou na Facebooku a Instagramu terčem kritiky. Zeď s novými příspěvky byla kompletně bez reklam a nové posty se neřadily podle důležitosti, ale chronologicky, jak je uživatelé sdíleli. Nemělo tedy hrozit, že by se v záplavě upřednostněných starších příspěvků ztrácely ty nové.

Za sociální sítí Vero stojí 39letý miliardář libanonského původu Ajman Harírí. Syn libanonského premiéra Rafíka Harírího, který byl v roce 2005 zavražděn, si předsevzal, že vytvoří sociální sít, která nebude do soukromí svých uživatel zasahovat do takové míry, jako to činí zavedení sociální giganti typu Facebook.

Díky absenci reklam měla platforma později fungovat na bázi předplatného. Uživatelé ovšem měli za své peníze mít jistotu, že data o jejich aktivitě nebudou poskytnuta společnostem třetích stran za účelem cílené reklamy.

Arabská digitální revoluce: Mladí chtějí být na internetu vidět, láká je Instagram, Twitter a hlavně YouTube

sinfin.digital