Válka „odtahovek“ nekončí. Kontroverzní návrh o odtazích na D1 se může ještě vrátit do hry | info.cz

Články odjinud

Válka „odtahovek“ nekončí. Kontroverzní návrh o odtazích na D1 se může ještě vrátit do hry

Válka odtahových služeb, o níž před časem informovalo INFO.CZ, ještě není u konce. Poslanec za ANO Josef Kott předložil před časem pozměňovací návrh, který mohl v podstatě monopolizovat odtahy na D1, které má pod palcem Ředitelství silnic a dálnic. Zákonodárci nakonec tento návrh odmítli, ale podle informací INFO.CZ by se měl v upravené podobě brzy vrátit zpátky.

V pozadí tohoto návrhu ovšem bobtná válka mezi odtahovými službami a Nehodovým centrem pojišťoven, které velkou část z nich sdružují. Nezisková organizace Kverulant.org upozorňuje, že v prosinci 2015 byla schválena novela silničního zákona, která dala správcům dálnic ještě větší pravomoci.

„Přes nasmlouvané firmy bude ŘSD nařizovat odtahy v případech, kdy se řidiči nebudou moci dohodnout se svojí pojišťovnou nebo asistenční službou na odstranění auta v co nejkratší době. Přesná pravidla a časové limity ještě nejsou dány. Naštěstí řidiči zatím mají právo vyřídit si vše v rámci svých předplacených služeb, například prostřednictvím linky pomoci řidičům 1224,“ uvádí Kverulant s tím, že odtahový byznys na D1 ovládají v podstatě dvě firmy – Pretol a JEREX.

Nezisková organizace rovněž upozorňuje, že cílem některých návrhů ve sněmovně je v podstatě zabetonovat monopol některých odtahových služeb. „Navrhovatel, poslanec Josef Kott za ANO, chtěl zavést monopol na odtahy havarovaných vozidel na dálnicích. Podle něj si majitel havarovaného vozu na dálnici neměl moci sám zvolit odtahovou službu. O odtahu havarovaného vozu, který tvoří překážku provozu, měla podle něj vždy rozhodovat policie, a to bez ohledu na to, zda již majitel havarovaného vozidla odtah zavolal. Kottův návrh naštěstí neprošel,“ uvádí Kverulant.org.

Společnost Pretol například není členem takzvaného Nehodového centra pojišťoven a odtah na D1 tak může některé řidiče přijít pořádně draho. „Setkali jsme se ale už se situací, kdy Pretol odmítl provést zásah zřejmě z cenových důvodů, když byl volán systémem NCP. To potom v případě potřeby těžké techniky a dominantního postavení této odtahové služby ve vybavenosti takovou technikou výrazně komplikuje situaci na místě nehody a zdržuje obnovení provozu,“ řekl INFO.CZ šéf České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud