Ve vesmíru jsou tisíce obyvatelných planet, některé mohou být lepší než Země

adk

Astronomové objevili desítky potenciálně obyvatelných planet mimo naší sluneční soustavu. Kromě šance na poznání mimozemského života to odkrývá možnost pro lidi obývat i jiné kouty vesmíru než jen Zemi. Vědci takové planety nazývají Superzemě.

Superzemě přitom mohou být nejběžnější součástí galaxie. Keplerův teleskop objevil od roku 2009 zhruba 4 tisíce exoplanet, hned 30 procent z nich jsou Superzemě. A několik procent Superzemí obíhá kolem hostitelské hvězdy.

Astronomové stále sbírají detailní informace a zkoumají, jak by život na planetách mohl vypadat. Je také otázkou, čím jsou planety tvořeny. Některé jsou totiž až dvojnásobný poloměr než Země. Ty by mohly být převážně z vodíku a helia, což by nebylo slučitelné s životem.

Jsou ale i optimističtější zjištění. Superzemě Kepler 20b je takřka dvojnásobná než Země. Gravitace na ní je až třikrát silnější, což znamená, že planeta může udržet více molekul vzduchu a zformovat silnější atmosféru, která ji ochrání před škodlivým zářením. Právě silnější gravitace je důvodem, proč by Superzemě mohly být podle vědců dokonce lepším místem pro život než naše současná planeta.

sinfin.digital