Vědci objevili v lidském těle nový orgán, který může zásadně změnit pohled na rakovinu | info.cz

Články odjinud

Nově objevený orgán Interstitium sice nový žaludek nebo dobře ukrytý další mozek, ale mohl by v lidském těle hrát velmi podstatnou roli. Vědci totiž předpokládají, že má jistý vliv nejen na jednotlivé orgány, ale na všechny tkáně v těle, což se pojí například i s problematikou rakoviny a dalších nemocí.

Vědecká studie publikovaná v odborném časopise Scientific Reports popisuje Interstitium jako síť mikroskopických a tekutinou naplněných prostorů, kterou dlouhou dobu pokládali za pojivovou tkáň. Podle serveru The Independent jeden z největších orgánů v lidském těle lékaři objevili až díky konfokální laserové endomikroskopii, která se používá například k vyšetření sliznic u pacientů s nespecifickými střevními záněty.

Klasická biopsie, která se ke studiu tkání běžně využívá, Interstitium nebyla schopná odhalit. Před samotným úkonem se totiž zkoumaná tkáň vysuší a prostory naplněné tekutinou zmizí.

Interstitium se nachází pod kůží, ve střevech, plících, cévách i ve svalech, právě proto nyní vědci spekulují o tom, že tento orgán může hrát poměrně důležitou roli. Může stát například za rekonstrukcí poškozených tkání, na druhé straně ale může dopomáhat k šíření rakovinových buněk do lymfatického systému.

Přejít na homepageVíce z kategorie