Vědci objevili v lidském těle nový orgán, který může zásadně změnit pohled na rakovinu | info.cz

Nově objevený orgán Interstitium sice nový žaludek nebo dobře ukrytý další mozek, ale mohl by v lidském těle hrát velmi podstatnou roli. Vědci totiž předpokládají, že má jistý vliv nejen na jednotlivé orgány, ale na všechny tkáně v těle, což se pojí například i s problematikou rakoviny a dalších nemocí.

Vědecká studie publikovaná v odborném časopise Scientific Reports popisuje Interstitium jako síť mikroskopických a tekutinou naplněných prostorů, kterou dlouhou dobu pokládali za pojivovou tkáň. Podle serveru The Independent jeden z největších orgánů v lidském těle lékaři objevili až díky konfokální laserové endomikroskopii, která se používá například k vyšetření sliznic u pacientů s nespecifickými střevními záněty.

Klasická biopsie, která se ke studiu tkání běžně využívá, Interstitium nebyla schopná odhalit. Před samotným úkonem se totiž zkoumaná tkáň vysuší a prostory naplněné tekutinou zmizí.

Interstitium se nachází pod kůží, ve střevech, plících, cévách i ve svalech, právě proto nyní vědci spekulují o tom, že tento orgán může hrát poměrně důležitou roli. Může stát například za rekonstrukcí poškozených tkání, na druhé straně ale může dopomáhat k šíření rakovinových buněk do lymfatického systému.

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.