Zpátky na výsluní: 6 tradičních českých značek, které se znovu vrátily do nákupních regálů

Info.cz

17. 04. 2017 • 16:57

Mnoho českých značek, které byly na vrcholu slávy v dobách první republiky či hlubokého socialismu neustály nápor kapitalismu a po sametové revoluci dříve či později skončily výrobuNěkteré upadly téměř do zapomnění, ale po čase se naopak vrátily a znovu konkurují zavedeným produktům.

Favorit

Pedro 

Žvýkačka Pedro je dalším symbolem z doby socialistického Československa, ovocnou žvýkačku začal v 70. letech vyrábět podnik Velim a v 80. letech se jí vyrobilo až 900 tun ročně. V 90. letech se oblíbená pochoutka, s chlapečkem v sombréru na obalu, dočkala konce pod vedením koncernu Nestlé. Až nynější majitel práv na značku Pedro, Candy Plus Sweet Factory, otevřel rovnou několik prodejen Pedro, kde nabízí nejen klasickou žvýkačku, ale i lékořicové pendreky a jiné cukrovinky. 

Praga 

Jelen a Pitralon 

Jitex 

Národní podnik Jitex býval chloubou socialistického textilního průmyslu, který zaměstnával až 38 tisíc lidí. V době největších úspěchů se výroba musela rozšířit do několika závodů po celých jižních Čechách, podnik produkoval 20 tun úpletů denně a zhruba polovinu výroby exportoval, především do zemí východního bloku. Na přelomu tisíciletí nastal úpadek a Jitex se začal specializovat na výrobu funkčního prádla z merino vlny, toto období však netrvalo dlouho a Jitex se opět potýkal s existenčními problémy. V roce 2010 vznikla společnost Jitex Comfort, která si pronajímá vybavení původní firmy a pokračuje ve výrobě tradičních pletených výrobků a funkčního a termoprádla. 


SDÍLET