Kanadské Rocky Mountains ze severu: Výhled na ledovce a národní park Jasper

Lubomír Chudoba

Rockies jsou zřejmě nejznámější a nejnavštěvovanější částí západní Kanady. Po projetí jižní části, národních parků Yoho a Banff, kterým jsme se věnovali v prvním díle, tomu naprosto rozumíme. Teď nás čeká přejezd na sever, do Jasperu a Mt. Robson parků, a už se nemůžeme dočkat, protože předpověď pro severní oblast vypadá výborně.

Samotný přejezd si neskutečně užíváme a děláme pauzy na krátké výlety k jezerům a vyhlídkám nedaleko silnice. V infocentru po cestě dostáváme tip na dva výlety zhruba v půli cesty. Přejezd tedy rozdělujeme na dva dny a noc trávíme v tábořišti nedaleko Hector lake.

Ráno vstáváme brzy, jelikož chceme oba výlety stihnout v jeden den a ještě večer dorazit do Jasperu. Při východu Slunce jsme již na cestě a jdeme svižnou chůzí na vrchol kousek od tábořiště, odkud se nám otevírá výhled na jedno z ramen ledovce Athabasca. Nahoře dáváme snídani a vracíme se k autu a přejíždíme k rozcestí Saskatchewan crossing, odkud vyrážíme na druhý výlet.

Jdeme zhruba dvě hodiny do kopce a boříme se do sněhu, ale po dosažení vrcholu je nám jasné, že to celé stálo za to. Výhled na ledovec Saskatchewan táhnoucí se údolím je prostě dech beroucí. Jsme tu minimálně hodinu, fotíme, kocháme se a užíváme si tento nezapomenutelný výhled. Cesta zpátky už utíká svižněji, dolů po sněhu to prostě jde rychle. Nasedáme do auta a míříme do Jasperu.

Po příjezdu do Jasperu zjišťujeme, že je to o něco málo méně turistické než Banff, ale lidí je tu pořád dost. V rychlosti si projdeme město, zkusíme kanadskou specialitu – poutine (de facto hranolky se zapečeným sýrem a zalité hustou omáčkou) a zjišťujeme, že se poměrně výrazně změnila předpověď. Po krátké poradě je rozhodnuto – jedeme ihned na sever, kde máme v plánu dát třídenní výlet k úpatí Mt. Robson, jelikož tam má být ještě následující dny pěkně a bereme to podle fotografií a doporučení jako zlatý hřeb našeho kanadského dobrodružství.