Pod stan za polární kruh: Přes magické Lofoty k úchvatné pláži Kvalvika

Lubomír Chudoba

V minulém článku jsme se vydali autem na dlouhou cestu z Prahy směrem až za polární kruh na norské Lofoty, za snem mnoha cestovatelů a fotografů. Máme za sebou výšlap na nejvyšší bod západního ostrova a zdolanou vyhlídku Reinebringen a před námi další dny plné krásného počasí, které se musí pořádně využít.

Třetí den na ostrovech jsme se rozhodli využít k odpočinku. Vydali jsme se tedy na známou pláž Kvalvika, která se proslavila filmem Na sever od Slunce. Chceme ji ale zažít se vším všudy, rozhodneme se tedy na místě přespat. Parkujeme auto, balíme krosny a stan a vyrážíme na hodinovou cestu na pláž.

Cestou potkáváme několik turistů, ale po krátké procházce se před námi otevírá nádherný výhled na Kvalviku. Sestupujeme dolů a hledáme místo, kam můžeme dát stan. Po rozbití tábora neodoláme pokušení a běžíme do studeného moře. To už jsme na pláži téměř sami, užíváme si letních paprsků, procházíme se a nikam se neženeme.

Spaní jsme zvolili nakonec pod širákem s tím, že si musíme přece užít tu letní idylku u moře a noční oblohou. Po poměrně studené noci si děláme snídani a vyrážíme na výšlap nad pláž, odkud máme nádherný výhled na Kvalviku a celé pobřeží. Jako třešničku na dortu nám dvě stíhačky Norské armády ukážou průlet kaňonem u Kvalviky. Oněmělí úžasem se vracíme zpět, balíme si krosny a vyrážíme k autu a přejíždíme dál.

Další den hlásí trochu deště, tak vyrážíme do Henningsvaeru, kde si procházíme uličky a narážíme na davy turistů. Nicméně prší, tak to nebereme jako promarněný den. Odpoledne se počasí umoudří a vyrážíme na kopec za městem, odkud máme krásný výhled na celé okolí a přilehlé ostrovy.