Chystá se v Praze prolomení trhu s vylepovanou reklamou? INFO.CZ má k dispozici kontroverzní návrh

Dojde ještě za současné magistrátní koalice k prolomení trhu s vylepovanou reklamou v Praze? Není to vyloučené. Na magistrátu totiž vznikl návrh, podle kterého by se mohla zvětšit velikost vylepované reklamy v metropoli ze čtyř metrů čtverečních na více než dvojnásobek, reklamu by navíc podle něj mělo být možné umisťovat i v pražské památkové rezervaci. Snaha současné koalice o omezení vizuálního smogu v centru města by v takovém případě vzala rychle za své. 

Z boje proti vizuálnímu smogu v Praze, ze kterého si primátor Zdeněk Hřib s radním Adamem Scheinherrem udělali význačné politické téma, by se mohla stát fraška. Jak totiž uvedl web Kverulant, na magistrátu vznikl návrh, podle kterého by mohla být prolomena hranice velikosti vylepované reklamy v centru města ze čtyř metrů čtverečních na až deset metrů, a to včetně historického centra Pražské památkové rezervace. A jako jeden z navrhovatelů je podepsán právě Adam Scheinherr. 

Ten se přitom dlouhodobě pasuje do role bojovníka proti vizuálnímu smogu v Praze. Tedy proti všemožným pestrobarevným reklamám, netradičním poutačům, vývěskám nebo třeba polepeným automobilům, jejichž hlavní role je dostat návštěvníky do přilehlého podniku. Jenže pokud se skutečně návrhem budou zabývat radní, a pokud by došlo k prolomení velikosti vylepované reklamy, šlo by o popření politiky posledních čtyř let. 

sinfin.digital