Holec: Pražská zácpa rozkládá koalici. A bude jen hůř, pocítí to hlavně sami Pražané

KOMENTÁŘ PETRA HOLCE | Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr z Prahy Sobě žil většinu života mimo Prahu a na magistrát ho až vloni vynesla záchrana Libeňského mostu. Proto mu unikly – ač je fyzik - jisté „fyzické zákonitosti“ pražské dopravy: když autům uzavřete jednu dopravní tepnu, pojedou vám jinde. Přesně to se taky stalo v uplynulých týdnech, když Praha zavřela Smetanovo nábřeží a poté i Malou Stranu na druhém břehu Vltavy: Doprava včetně MHD kolabovala.

A málem kvůli tomu zkolabovala i pražská koalice, která ostatně kolabuje podobně permanentně jako provoz. Scheinherr, jehož úplně nezdobí empatie s Pražany, si ovšem vlastní dílo zkázy užil, i když pražským politikům volali rozzuření obyvatelé, které náměstkův experiment uvěznil v autech a tramvajích. „Jsme v unikátní situaci zjistit a vyhodnotit, zda bychom mohli přistoupit k lepší ochraně historického centra, o kterém se mluví už od přelomu tisíciletí. Praha je asi jediným městem na světě, jehož památkově chráněnou zónou projíždí tak intenzivní automobilová doprava,“ komentoval vlastní dopravní chaos.

Praha je očividně v dobrých rukách, Scheinherra hned tak něco nerozhodí. Nakonec sedí v koalici za Prahu Sobě, což je spíš cyklistický klub, který chce spolu s Piráty, kteří mají rádi zase koloběžky, vyhnat auta z Prahy. Problém je, že uzavírka Malé Strany byla jeho soukromou iniciativou, o níž na rozdíl od zavření Smetanova nábřeží kvůli opravě tramvajových kolejí předem nevěděli koaliční partneři – hlavně Spojené síly pro Prahu složené z TOP 09, STAN a lidovců, které pakt s Piráty a Prahou Sobě začíná kvůli podobným přešlapům stát politický majlant.

Dostál: Hilšer chce na Hrad. Není kandidát ulice, ale senátor, který toho moc nepředvedl

sinfin.digital