Holec: Pražský dopravní masakr. Magistrát si znovu brousí zuby na rušné nábřeží

Petr Holec

GLOSA PETRA HOLCE | Nepromarnit žádnou krizi, platí v politice. K srdci si to teď vzalo vedení Prahy, které nehodlá promarnit krizi koronavirovou. Primátorský náměstek pro dopravu za Prahu sobě Adam Scheinherr chce s podporou Pirátů řidičům zavřít jeden směr Smetanova nábřeží mezi Národní třídou a Novotného lávkou. Důvod? Oficiálně podpora restaurací tím, že si budou moci na chodníku zřídit zahrádky. Neoficiálně pak pomsta Praze 1 a taky čiré bláznovsví.

Ve zmíněné části dopravní tepny vedoucí centrem města je v podstatě jen pár restaurací, z nichž část jsou spíš kavárny: roh Národní třídy a nábřeží patří kavárně Slavia, na ni navazuje restaurace Parnas a svůj vlastní podnik tady má i FAMU, to je ale spíš studentská kantýna. O kus dál sídlilo ještě Bellevue, to se ale dočasně přestěhovalo, a zmínit můžu ještě „Atmošku“, která ale nemá dobrý přístup do ulice a zahrádku si dávno zařídila ve vnitrobloku. Ani jeden ze zbylých podniků zahrádku nikdy neměl – a z dobrého důvodu: sedět mezi auty a tramvajemi není nejromantičtější. Teď jim ji nejspíš zařídí magistrát.

Do Slavie chodí řada lidí i proto, že je odhlučněná od přilehlé rušné křižovatky a taky klimatizovaná. Posaďte hosty ven a budete jim muset ke kávě a dortu dát i respirátor a špunty do uší. A stejné platí i pro zbylé podniky. Scheinherr s Piráty totiž chtějí nechat pro auta průjezdný opačný směr na druhé straně vozovky, který bývá permanentně ucpaný. Navíc kolem budou dál jezdit hlučné tramvaje. Ne náhodou proto další šílenství Prahy sobě a Pirátů na svém posledním klubu odmítly Spojené síly pro Prahu, jejich koaliční a politicky příčetnější partner.

15 tisíc pro nezaměstnané je cestou do pekel. Maláčová obnažuje podstatu sporu s Babišem

sinfin.digital