Holec: Vondráčkův hackathon ukázal, jak nedělat státní zakázky

Petr Holec

GLOSA PETRA HOLCE | Tomáš Vondráček ví, jak se prodat, nakonec vlastní reklamní agenturu. Do Prahy sezval programátory, kteří za víkend, zadarmo a za náležité mediální pozornosti téměř naprogramovali slavný e-shop na prodej elektronických dálničních známek. Ten, co za něj chtěl stát zaplatit 400 milionů korun. Na tento „hackathon“ se přišel podívat premiér Andrej Babiš, nový ministr dopravy Karel Havlíček i šéf Pirátů Ivan Bartoš. Zadarmo se tady totiž rozdávalo i politické PR.

Všichni jsme viděli, jak nedělat státní zakázky. A to platí z obou stran. Účastníci hackathonu sice téměř udělali, co plánovali, a výsledek své práce ukázali, ale fakt to není tak jednoduché, že by za víkend a zadarmo spustili skutečný nový a plně fungující e-shop. Takhle „cinknutá“ ta zakázka zase nebyla, byť vám o její ceně řekne zhruba vše, co jste nechtěli vědět, fakt, že od ní firma Asseco Central Europe klidně jen tak odstoupila a nic za to nechce. 400 milionů se normálně nenechává ležet na chodníku, pokud to nesmrdí zlým průšvihem…

„K uvedenému kroku nás vedla skutečnost, že bylo vážně poškozeno jméno naší společnosti,“ uvedla firma minulý týden. Ano, její jméno si nejspíš pobude nějaký čas na black listu, než projde detoxem. A s ním i jména Státního fondu dopravní infrastrukury (SFDI), který zakázku zadával, jeho téměř neodvolatelného ředitele Zbyňka Hořelici i všech politiků sedících v dozorčí radě SFDI, kteří předražený e-shop najednou neznají. Zmlknul dokonce i Zbyněk Stanjura, místopředseda rady SFDI a první místopředseda ODS.

Politické zemětřesení v Harrachově. Exstarostka mluví o mstivé kampani, vystřídal ji komunistický kontrarozvědčík

sinfin.digital