Jak se v médiích co nejvíc nadřít s co nejmenším efektem, a přitom se ubránit zisku

GLOSA MARTINA MALÉHO | Je načase podívat se pravdě do očí a říct si, jak se věci mají. Pokud pracujete v médiích, určitě jste už přemýšleli nad tím, jak zařídit to, co píšeme v titulku. Kladli jste si spoustu otázek, jako: jak zabránit nadměrným příjmům? Jak odradit čtenáře a posluchače? Jak proměnit práci v rutinní nudu se spoustou neefektivní práce? A lze to vůbec skloubit? Odpověď zní: Ano! A v tomto textu si ukážeme, jak na to.

Pojďme rovnou k věci a řekněme si to nejdůležitější na začátku: Musíte přestat poslouchat lidi, co kladou hloupé otázky, jako “proč bych se měl chtít dřít?” Nic nepochopili, a navíc ukazují, že nedávali ve škole pozor. Přece každé malé dítě ví, že jedině práce, tvrdá dřina, lopota a útrapy dělají správného charakterního člověka. Proti tomu pak stojí erbovní obraz lenocha, flinka a zahálky, co si svou dřinu usnadňuje, nebo se jí přímo snaží vyhnout. Ti by nejradši měli vše jednoduché a snadné, ale to je cesta, co vede k hříchu a zlu. Vůbec nepochybujme o tom, že jedině lopota a úmor je ten pravý způsob, jak se zušlechtit a jak nabýt životní moudrosti a pevného charakteru!

Takže dřina, dřina a zase jen dřina, to bude naším heslem! Dveřmi vyhoďte každého, kdo vám přijde prodávat nějaký nástroj na usnadnění dřiny. Všechny ty počítačové systémy, co zjednoduší práci a ušetří pracovní místa, fuj! Je to asociální, protože byste museli ty ušetřené lidi vyhodit, a je to navíc škodlivé, protože by ubylo dřiny, lidé by zlenivěli, zpohodlněli, a někteří by se třeba do práce i těšili.

Největší umění je rozpoznat, který z obchodníků vám přichází nabídnout úsporu dřiny, a který vám dřinu přidělá. Jakmile přijde několik mužů v oblecích a dam v kostýmcích, svolají devadesátiminutový meeting a začnou vám promítat prezentaci, plnou grafů, zbystřete. Pokud u toho mluví tak, jak vaše noviny píšou, totiž k nerozeznání od úředního přípisu stran povolení k provedení zahájení realizace ve třetím kvartálu, jsou to vaši lidé! Jistě vám nabídnou komplexní zastřešující řešení, které se bude rok a půl implementovat, sežere to třetinu rozpočtu a na konci se dostanete do stavu, kdy nikdo nebude schopen nic udělat, protože všechno bude neskutečně komplikované, a to, co si baba dřív napsala za pět minut na papír, bude teď půl dne vyplňovat trojmo v programu, který funguje jen ve Windows 98…

Tak na co čekáte? Okamžitě si s nimi plácněte!

Při vymýšlení dřiny buďte kreativní. Ať jsou všechny procesy krkolomné a komplikované, ale přitom nezbytné. Potřebuje redaktor klávesnici? Nechte ho oběhnout pět útvarů, získat pět podpisů od činovníků, kteří stvrdí, že opravdu potřebuje klávesnici, a pak ať smí vstoupit do suterénního pracoviště IT, odkud ho i s žádostí vyhodí! Třikrát. A pak ať mu dají tu nejulepenější klávesnici, kde funguje jen pravý SHIFT. Dřina, dřina, dřina. Jen tak zocelíte charaktery!

Ale dřina je jen část úkolu. Druhá část je zabránit ziskům!

Samozřejmě, něco málo vydělat musíte, aby bylo na výplaty. Ale víc ani ťuk. Vydělávat je nemravné. K dřině nepatří vydělávání, k dřině patří almužna! Vydělávání se nám pojí s těmi hejsky, co se vyhýbají lopotě a kazí si charakter penězi. My se proto musíme hlavně ubránit případným ziskům, natož nadměrným.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Připadá vám, že se všemi těmi novinkami je zisk nevyhnutelný? Nebojte, ukážeme si, jak se mu dá ubránit!
  • Jak spolehlivě odradit čtenáře a posluchače?
  • Čemu se rozhodně nevyhnout při zpoplatnění obsahu, aby z onoho zpoplatnění byl co nejmenší zisk?
sinfin.digital