Kampaně na vlně aktivismu. Kvóty Adidasu „na Afroameričany“ jsou vyprázdněným gestem

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Německý výrobce sportovního oblečení Adidas bude zavádět kvóty. Přislíbil, že na americkém trhu navýší podíl nových afroamerických a hispánských zaměstnanců až na třetinu, a k tomu vydá desítky milionů dolarů na lepší život minorit v komunitách. Toto gesto však více než snahu o porozumění a zlepšení rasového problému v USA připomíná křeč, během níž se oděvní gigant snaží nenaštvat si zákazníky a akcionáře. Úspěšná a angažovaná kampaň postavená na rasovém problému vypadá jinak, jak ukázal například konkurenční Nike.

Adidas v reakci na požadavky hnutí Black Lives Matter navýší podíl nově přijímaných zaměstnanců tak, aby Afroameričané a Hispánci tvořili alespoň třetinu nově přijaté síly, podle prezidenta firmy Kaspera Rørsteda jim také přizná větší rozhodovací pravomoci. Německá společnost dále uvedla, že se bude více angažovat v minoritních amerických komunitách a že věnuje desítky milionů dolarů na podporu sociální soudržnosti ve společnosti. Nic proti tomu. Každá firma si pochopitelně může přijímat, koho jen uzná za vhodné a obdobně i utrácet peníze.

Schmarcz: Před černochy si neklekejte aneb Amerika na cestě k sebedestrukci

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital