KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Nedávná beseda o mediální gramotnosti a výchově pořádaná Radou Českého rozhlasu vyvolala poměrně vzrušené reakce a kritiku. Z celé řady důvodů jsem očekával, že se Rada bude na svém středečním zasedání těmito dozvuky zabývat. Radní ovšem udělali mazaný úkrok a k záležitosti jednoduše mlčeli. Otázek přitom přibývá a už nejde jen o to proč, ale i za kolik?
Vyhlašuji soutěž o příměr něčeho úplně nesouvisejícího, k tomu, co dělal/jak působil Hitler. Čím přiblblejší, tím lepší! Přidejte hashtag #jakoHitler a zde malá inspirace: pic.twitter.com/fZYN5saI9t
— Kovy (@kovy_gameballcz) February 13, 2020
„Náš údiv vzbudil především výběr účastníků,“ uvedla například Asociace učitelů občanské výchovy, která vybrané diskutující označila doslova za nekompetentní. „Čekali jsme, že zazní hlas zástupců MŠMT, akademiků a zástupců nevládních organizací, kteří se mediální výchovou zabývají. Místo toho o tématu debatovali lidé, kteří se sice pohybují v mediálním prostoru, ale o aktuálních poměrech ve vzdělávání na základních a středních školách zjevně nic nevědí.“ V podobném duchu se vyjádřila třeba i Učitelská platforma či největší česká nezisková organizace Člověk v tísni, která pořádá akci ke zvýšení mediální gramotnosti Jeden svět na školách.