Na D1 zuří ostrý konkurenční boj. Jde o kšefty za desítky milionů korun

KOMENTÁŘ VADIMA FOJTÍKA | Kamil K. byl se svým kamionem zhruba v polovině dálnice D1, dopravní aplikace na cestě do Prahy nehlásily žádné větší komplikace, a tak se těšil, že už za pár hodin zaparkuje kamion v depu a stihne večerní pivo s kamarády. O pár minut později částečně i vlastní nepozorností zavinil dopravní nehodu. Nikomu se naštěstí nic nestalo a policií přivolaná odtahová služba odvezla kamion do servisu. „Žádné drama,“ vyprávěl ještě večer kamarádům u piva. O to větší rozčarování přišlo o několik týdnů později, když dorazila faktura od odtahovky. Místo očekávaných 20 tisíc tisíc na ní svítila suma o 15 tisíc korun vyšší. Částku odmítl zaplatit a obrátil se na svého právního zástupce. 

Na českých dálnicích, zvláště na D1, to není nic neobvyklého a řidiči často platí nesmyslně předražené odtahy. V posledních dnech se v médiích objevilo podobných případů několik. Naposledy třeba společnosti Jerex, která si za své služby naúčtovala o několik tisícovek více, než má uvedeno ve smlouvě s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). 

Jerex je jednou ze tří firem, které obhospodařují odtahy na D1 na základě smlouvy uzavřené s majitelem komunikace, tedy se státním ŘSD. „Musíte rozlišovat dvě věci, náklady za odtah a vícenáklady, třeba za likvidaci oleje, který vyteče z nádrže havarovaného kamionu, a podobně. Všechno musíte někam odvézt, nechat zlikvidovat,“ obhajuje vyšší platby za odtahy nad rámec platných ceníků předseda Sdružení odtahových služeb Václav Jakeš. Ten je současně jednatelem firmy Pretol, další ze tří společností, které má ŘSD nasmlouvané pro odtahy na dálnici D1. Poslední smluvní odtahovkou pro D1 je Auto Pražák.

Smráká se nad velkou technologickou čtyřkou? Co ukázalo „grilování“ Facebooku a spol.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital