Palička: Úpadek frankfurtského autosalonu je předzvěstí temných časů automobilismu

KOMENTÁŘ | Na letošní ročník největšího světového automobilového veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem organizátoři nebudou vzpomínat v nejlepším. Nezájem automobilek a naopak velký zájem ze strany zelených aktivistů můžou být pomyslnou tečkou za existencí prestižní akce. A nejde zdaleka jen o jednu výstavu, osud frankfurtského autosalonu je pohledem na budoucnost automobilismu jako takového.

Zatímco v uplynulých letech se po veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem řešilo, která z novinek a konceptů je nejlepší, letošní ročník vyslal do světa rozpačitou zprávu o automobilovém trhu. Pryč jsou doby opulentních prezentací a megalomansky pojatých designových expozic. Část značek úplně chybí a ti vystavovatelé, kteří dorazili, se soustředí především na prezentaci nových elektromobilů, o které skalní „petrolheadi“ nejeví takový zájem a celkově nejsou mezi fanoušky aut považovány za zvlášť atraktivní. 

Pozornosti se pořadatelům dostalo převážně od těch, o které opravdu nestáli. Zelení aktivisté se rozhodli v rámci boje proti změnám klimatu pro rozsáhlé blokování a tedy znepříjemnění života všem, kdo nesdílejí jejich ekologický zápal. Pronikli na slavnostní zahájení a následně protestovali v před výstavními prostorami, včetně velké blokády hlavního vstupu. Součástí happeningu byla i desetitisícová cykloblokáda k areálu směřující dálnice. Asi jim někdo zapomněl říct, že stojící a popojíždějící auta vyprodukovala víc nenáviděného CO2 než kdyby projela, ale to už je vedlejší.

Drábová: Německá energiewende popírá zákony fyziky

sinfin.digital