Souboj nervů mezi Mafrou a ČTK aneb Za vším hledej peníze

Koronavirus podrobuje zkoušce nejenom prodeje časopisů a objemy zadávané reklamy, ale i obchodní vztahy v tuzemském mediálním světě. Epidemie stála i na počátku cenové války mezi Českou tiskovou kanceláří a vydavatelstvím Mafra o dodávání zpravodajského servisu, která nakonec skončila vypovězením smlouvy. Vydavatelství i agentura se nyní sice tváří, že toho druhého ke svému fungování nepotřebují, oba však vědí, že je to přesně naopak. 

Jak celá situace začala? Před pár týdny jeden z významných mediálních domů – podle našich ověřených informací jde právě o vydavatelství Mafra – vypověděl servis České tiskové kanceláře. Důvodem měla být podle předsedy Rady ČTK Davida Soukupa, který informaci zveřejnil na svém twitteru, koronakrize a s ní spojený úbytek inzerce. Podle informací INFO.CZ šlo o peníze a především o vyvrcholení několikatýdenního vyjednánávání o výši slevy, kterou Mafra po agentuře chtěla. 

Vypovězení servisu ČTK tedy není nové strategické rozhodnutí Mafry, učiněné ve světle toho, že by si mediální dům zaparkovaný ve svěřenském fondu Andreje Babiše spočítal, že se mu tak povede lépe. Naopak, jde o rozhodnutí taktické. Vydavatelství doufá – a zároveň to údajně samo uvedlo přímo ve výpovědi –, že si tímto krokem vyjedná výhodnější podmínky spolupráce. O ty si Mafra podle našich ověřených informací řekla už na začátku vyjednávání, nicméně ředitel ČTK Jiří Majstr požadavek na 10procentní slevu razantně odmítl, mimo jiné s argumentem, že by to vyvolalo vlnu podobných žádostí z dalších směrů a ČTK ve výsledku připravilo až o miliony korun měsíčně. To nakonec dotlačilo Mafru k výpovědi smlouvy. 

Rekordní deficity ukazují vážnou nemoc vlády – propadla sebeklamu falešné prosperity

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital