Volební kampaň ČSSD je jako rozmazlené dítě: supí, brečí a zuřivě kope kolem sebe

KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Prezident Miloš Zeman vyhlásil letošní parlamentní volby s rekordním desetiměsíčním předstihem. Pro politické strany to v praxi znamená především dlouhou kampaň, navíc v nestandardních „covidových“ časech. Naplno se sice rozjede až po prázdninách, ale její základní rysy už vidíme jasně. V případě sociálních demokratů platí, že jejich dosavadní komunikace směrem k voličům připomíná ze všeho nejvíc uřvané malé dítě, které hází vinu na všechny okolo, jen u sebe si ji nepřipouští.

Hlavní téma voleb je jasné. Pandemie – a velký spor o interpretaci toho, jak ji vládní strany (ne)zvládly. Odpověď přitom nebude tak triviální, jak by se dnes v kontextu přeplněných nemocnic a rekordního zadlužení mohlo zdát. „Situace za tři, čtyři měsíce, po prázdninách, kdy začne horká fáze kampaně, bude vypadat úplně jinak. V tu dobu už budeme proočkováni, zmizí přeplněnost nemocnic. A pak se svede zásadní interpretační bitva, jestli ta pandemie byla, či nebyla zvládnutá,“ předvídá v podcastu Kapitola volební stratég z agentury PRodukujeme Jaroslav Poláček.

Řada stran a hnutí si samozřejmě už nyní na tuto „horkou fázi“ kampaně připravuje půdu. Ostatně kampaň začíná hned dnem vyhlášení termínu voleb – probíhá tedy už od ledna. A jednoznačně nejrozporuplnější komunikaci směrem k voličům zatím předvádějí sociální demokraté, kteří se snaží o „spin“, že za vše špatné, co nás během pandemie potkalo, může opozice. 

KAPITOLA — Poláček: Volby budou bitvou o výklad pandemie

sinfin.digital