Za vyždímané televizní emoce královská odměna. Jak vypadá rozhovor Meghan s Oprah v řeči čísel

GLOSA VOJTĚCHA KRISTENA | Slova o rasistických poznámkách na adresu jejich syna, úvahy Meghan o sebevraždě, pocity odtažitosti... Emoce z nedělního rozhovoru Oprah Winfreyové s vyděděnci britské královské rodiny prýštily proudem, v pozadí všeho byl ale chladný kalkul – a miliony dolarů.

Peníze až na prvním místě. I tak se dá při určité míře cynismu dívat na nedělní rozhovor Oprah s „vyděděnými“ členy britské královské rodiny Meghan a Harrym. Pokud totiž na chvíli odhlédneme od řady poznámek o tom, jak to v královské rodině ve skutečnosti funguje – nebo jak alespoň Meghan tvrdí, že to funguje –, rozhovor byl hlavně o číslech a o byznysu. 

První důležité číslo je sedm až devět milionů dolarů. Právě takovou částku americká stanice CBS za rozhovor zaplatila produkční společnosti Winfreyové Harpo Productions. Částku stanice vydala za vysílací práva v USA i ve světě, dvouhodinovou prime-show tak následně přeprodala k odvysílání více než 70 stanicím po celém světě. Druhým způsobem, jak CBS rozhovor monetizovala, byla pochopitelně reklama. Za 30sekundové spoty si stanice účtovala 325 tisíc dolarů. Je to hodně, nebo málo? Oproti standardu nedělního prime-timu asi dvojnásobek, ovšem při srovnání například s cenami reklamy během Superbowlu jde stále jen o „drobné“. Za půlminutový klip během přenosu amerického sportovního svátku si totiž majitelé práv účtují 5,6 milionu dolarů

Druhé podstatné číslo je 17,1 milionů diváků, kteří rozhovor na americké stanici CBS sledovali. Jde o největší počet lidí, který letos americká televizní stanice pro nesportovní pořad zaznamenala. Opět pro zařazení do kontextu: předávání Zlatých glóbů, které stanice vysílala předchozí neděli, přilákalo „jen“ 6,9 milionu diváků. Na druhé straně jde však o číslo, které je značně pod diváckým rekordem Winfreyové – rozhovor s Michaelem Jacksonem z roku 1993 přitáhl na 62 milionů sledujících. 

Poslední důležité číslo je nula. Podle mediálního zástupce „královských odpadlíků“ se totiž oba společenští prominenti rozhovoru zúčastnili bez nároku na honorář – i když se o jejich finanční kompenzaci mohutně spekulovalo. To však neznamená, že by pro ně rozhovor nebyl velmi ziskovou záležitostí. Pár, který podle svých slov žije z peněz získaných z dědictví po princezně Dianě, má totiž naplánovanou řadu projektů, pro jejichž úspěch je popularita velmi podstatná. Za své projevy pro movité firmy si Meghan a Harry účtují až milion dolarů, k tomu nedávno podepsali smlouvu se společností Netflix o spolupráci na několika projektech a připravují i vlastní podcast. Ve všech těchto aktivitách „emigrantům z britské královské rodiny“ přijde jejich sláva vhod – a pokud si ji čas od času opráší v nějakém šokujícím rozhovoru, jejich byznysu se povede jenom lépe. 

sinfin.digital