Stabilní firma zaměstnance přitahuje, říká ředitel strategického náboru Czechoslovak Group Milan Matoušek

Info.cz

Pokud budete chtít pracovat pro holding Czechoslovak Group, musíte projít pohovorem s šéfem strategického náboru, který tvrdí, že v posledních letech je pro něj nejdůležitější najít na klíčové pozice takové lidi, kteří kromě požadované kvalifikace zapadnou do firemní kultury. Jak personální nábor ovlivnila současná covidová epidemie? A jak složité je najít dobrého zaměstnance? I na to odpovídal ředitel strategického náboru CSG Milan Matoušek.

Jak vypadá práce ředitele strategického náboru pro dynamicky se rozvíjející holding, jakým je Czechoslovak Group?

Má role se rozvíjí podobně dynamicky, vlastně souběžně s celou skupinou. Úměrně růstu skupiny rostou i nároky například na to, abychom na klíčové pozice vybírali takové kolegy a kolegyně, kteří mají pro výkon dané role nejen požadovanou kvalifikaci, ale aby především zapadli do naší firemní kultury. Proto také všem kandidátům transparentně prezentujeme, co je u nás čeká, jaké jsou naše firemní hodnoty, a především jaká budou naše očekávání.  

Na pozici ředitele strategického náboru jste téměř tři roky. V předchozí kariéře jste se také pohyboval převážně v náboru, založil jste a řídil personální agenturu a máte dlouholeté zkušenosti i s řízením interního HR investičního holdingu. V čem především je vaše současná práce specifická?

Samotná práce je na obou stranách ve své podstatě stejná. Pokud pracujete v oddělení náboru uvnitř firmy, tak vaší velkou výhodou je detailní znalost vašeho klienta, znáte jeho konkrétní a mnohdy individuální potřeby. Díky této znalosti můžete najít toho nejvhodnějšího kandidáta. Jednoduše řečeno, víte mnohem lépe než agentura, jaké typy manažerů musíte pro firmu najít. Jinak jak agentury, tak i my ve firmách používáme k vyhledávání potenciálních zaměstnanců podobné nástroje. Podle mého osobního názoru, kdo chce být v této branži úspěšný, musí být především proaktivní. Musí sám vyhledávat a oslovovat nové talenty. A to můžete dělat jak ve firmě, tak i v agentuře. 

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital