Praha chce spravovat reklamu v přístřešcích MHD sama. Odborníci to kritizují

Info.cz

Praha zvažuje, že si za více než 300 milionů korun koupí přístřešky MHD. Vyplývá to z návrhu, který má INFO.CZ k dispozici. Přístřešky v současnosti provozuje společnost JCDecaux. Někteří experti úvahy pražského magistrátu kritizují.

JCDecaux má s magistrátem smlouvu až do roku 2021. Od roku 1994, kdy ji Praha uzavřela, ovšem čelí kritice kvůli údajné nevýhodnosti. Základním problémem současné smlouvy je nízké nájemné. Praha dostává pouhých několik procent nájemného, co za obdobné služby dostávají jiná evropská města.

Dle dostupných a veřejných údajů z účetních uzávěrek je možné zjistit, že za období 10 let, od roku 2005 do roku 2014, odeslala česká pobočka francouzské společnosti JCDecaux své mateřské společnosti prostředky ve výši téměř půl miliardy korun. Konkrétně je to více než 460 milionů Kč. Takže zatímco Praha dostala za stejné období odhadem na nájemném kolem 100 milionů Kč, více než 4x větší sumu putovala do francouzské mateřské společnosti.

Provozní ředitel Clear Channel Outdoor Mats Lundquis nicméně varuje, že převedení přístřešků pod město by mohlo způsobit jen problémy. „Řídit město jako firmu se neúspěšně pokoušeli i v jiných zemích, ale neúspěšně. Historicky to zvažovali například v Curychu nebo ve Vilniusu, ale města nakonec tato řešení vyhodnotila jako nevýhodná a neefektivní,“ řekl Lundquist, který již delší dobu uvažuje o vstupu na český trh. 

sinfin.digital