Praha chce využít regionální vlaky jako druhé metro, pod centrem má vzniknout nová železnice

Jiří Liebreich

Pražská železnice funguje na hraně svých kapacit, cestujících však každoročně přibývá značným tempem, varuje magistrát i provozovatel příměstské dopravy ROPID. Proto řečené instituce navrhují výstavbu dvou šestikilometrových dvoukolejných tunelů pod centrem Prahy, kudy by jezdily městské a příměstské vlaky – tzv. Nové spojení II či Metro S. Autoři projektu zatím nespecifikovali ani výši nákladů, ani termín, kdy by se mělo poprvé „kopnout“. Naráží také na odlišný postoj Hospodářské komory, jež chce pod centrum vysokorychlostní, nikoliv příměstské spoje.

Nově by měly vlaky od Berouna vjíždět do tunelu za Smíchovským nádražím. Zastavit by mohly na některých ze zamýšlených stanic: Náměstí Bratří Synků, Karlovo Náměstí a Florenc. Tam by opět vyjely na povrch a pokračovaly ven z Prahy. Vznikla by také nová centrální stanice Opera vybudovaná u hlavního nádraží a Muzea.

sinfin.digital