Ředitel Emirates Airline pro Česko: Je vidět, že Praha začíná kulhat, kapacita letiště už nestačí

Jiří Liebreich

Prodej letenek v Česku každoročně výrazně stoupá, překážkou dalšího růstu však může být kapacita ruzyňského letiště. „Prostory jsou dnes nedostačující, a pokud přiletí najednou dvě velká letadla, je poznat, že už jsme daleko za hranou,“ říká ředitel společnosti Emirates Airline pro Českou republiku Bořivoj Trejbal v rozhovoru pro deník E15. 


Do Prahy létáte s největším dopravním letadlem světa, Airbusem A380. Omezuje váš byznys kapacita Letiště Václava Havla?

Když jsem v oboru začínal, všude jsem Prahu chválil, jak je to krásné, klidné, čisté, prosklené a velké letiště. V současné době však představuje velmi výrazné omezení. Z Terminálu 1 létají všechny dálkové linky, obvykle jsou to velká letadla. Musejí se vejít do jediného terminálu, jehož kapacita už ale nestačí. Důležitější než samotná výše investic je včas započatá výstavba. Rozvoj letiště se zastavil, spíš se rekonstruuje, než že by se stavělo. Musejí se přitom budovat nové kapacity, terminály, místa pro odstavení letadel neboli stojánky. Prostory jsou dnes nedostačující, a pokud přiletí najednou dvě velká letadla, je poznat, že už jsme daleko za hranou. Nedávno byla jedna stojánka na dva dny zavřená, protože se pod naším těžkým letadlem propadl kus betonu do země. Je vidět, že Praha začíná kulhat. Měla by začít investovat a stavět. Za nějakých dvacet třicet let sem pojede metro, mnohem důležitější je ale stavět na letišti.

sinfin.digital