Ředitel Emirates Airline pro Česko: Je vidět, že Praha začíná kulhat, kapacita letiště už nestačí | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ředitel Emirates Airline pro Česko: Je vidět, že Praha začíná kulhat, kapacita letiště už nestačí

Ředitel Emirates Airline pro Česko: Je vidět, že Praha začíná kulhat, kapacita letiště už nestačí

Prodej letenek v Česku každoročně výrazně stoupá, překážkou dalšího růstu však může být kapacita ruzyňského letiště. „Prostory jsou dnes nedostačující, a pokud přiletí najednou dvě velká letadla, je poznat, že už jsme daleko za hranou,“ říká ředitel společnosti Emirates Airline pro Českou republiku Bořivoj Trejbal v rozhovoru pro deník E15. 


Do Prahy létáte s největším dopravním letadlem světa, Airbusem A380. Omezuje váš byznys kapacita Letiště Václava Havla?

Když jsem v oboru začínal, všude jsem Prahu chválil, jak je to krásné, klidné, čisté, prosklené a velké letiště. V současné době však představuje velmi výrazné omezení. Z Terminálu 1 létají všechny dálkové linky, obvykle jsou to velká letadla. Musejí se vejít do jediného terminálu, jehož kapacita už ale nestačí. Důležitější než samotná výše investic je včas započatá výstavba. Rozvoj letiště se zastavil, spíš se rekonstruuje, než že by se stavělo. Musejí se přitom budovat nové kapacity, terminály, místa pro odstavení letadel neboli stojánky. Prostory jsou dnes nedostačující, a pokud přiletí najednou dvě velká letadla, je poznat, že už jsme daleko za hranou. Nedávno byla jedna stojánka na dva dny zavřená, protože se pod naším těžkým letadlem propadl kus betonu do země. Je vidět, že Praha začíná kulhat. Měla by začít investovat a stavět. Za nějakých dvacet třicet let sem pojede metro, mnohem důležitější je ale stavět na letišti.

Loni avizované investice za 27 miliard nestačí?

Pokud se rozestaví Terminál 2 do dvou stran a pokud z něj udělají místo nepatřící do schengenského prostoru, aby tam mohla parkovat velká mezikontinentální letadla, o která letiště tolik stojí, tak si troufám říci, že by to mohlo stačit.

Na co plány letiště zapomínají?

Na nákladní cargo kapacity. To je velmi důležitá součást letiště. Stávající terminály nestačí. Dennodenně máme se dvěma letadly možnost přepravit třicet až čtyřicet tun zboží a nebudeme mít kudy ho transportovat. Stávající dva cargo terminály se začínají přeplňovat. Není to jen o potenciálu trhu a dostatečné atraktivitě destinací, ale i o místě, odkud lidé odlétají a kam se vracejí. To je dost zásadní.

Více si přečtěte na webu E15.cz.



 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.