Společný podnik na výstavbu metra D provází řada nejasností, tvrdí Transparency International

ČTK

bau

Kolem společného podniku pražského dopravního podniku a společnosti Penta, který má postavit novou trasu metra D, panuje podle nevládní organizace Transparency International (TI) řada nejasností. Ředitel české pobočky David Ondráčka dnes novinářům řekl, že není jasné, proč má mít dopravní podnik menší podíl ve společném podniku, co město spoluprací s Pentou získá nebo jak bude rozdělený zisk. Radní podle něho 'tajnůstkaří' a chystají se projekt společného podniku schvalovat příští týden bez dalšího projednání na zastupitelstvu. Linka D by měla spojit centrum města se sídlišti na jihu metropole. Jako první se má začít stavět úsek z Pankráce do Písnice za asi 40 miliard korun.

Postavit metro D a využít ekonomický potenciál kolem stanic je podle TI správné, ale podmínky musí být pro město výhodné. „Podle nás je tam celá řada otázek, které zůstávají nezodpovězeny,“ uvedl Ondráčka. Nejasné podle něj je, kdo se bude podílet na výstavbě vestibulů, co do společného podniku dopravní podnik i Penta vloží, jak se budou dělit zisky, jak bude vypadat veřejná kontrola. Penta, jejíž dceřiná společnost vyhrála tendr, má mít ve společném podniku podíl 51 procent, zbylých 49 procent bude dopravního podniku.

Ropákem roku je poslanec Foldyna. Zelenou perlu za antiekologický výrok „získal“ zmocněnec Štuller

sinfin.digital