Havel bez Holáska a Rowan Legal bez Maisnera. V advokacii pokračuje střídání generací

Jan Januš

První čtvrtletí letošního roku se pro řadu velkých advokátních kanceláří neslo ve znamení nových personálních uspořádání a změn značek. Kancelář Havel & Partners vypustila ze svého názvu příjmení jednoho ze svých zakladatelů Jana Holáska a povýšila několik svých lidí, Rowan Legal funguje bez Martina Maisnera a PwC Legal zase bez Michaela Mullena, oba firmy opustili koncem loňského roku. V advokacii tak pokračuje střídání generací.

Patrně jde o změnu, kterou zaznamenalo nejvíce lidí. A to i těch, které dění v advokacii vůbec nesledují. Advokátní kancelář Havel, Holásek & Partners totiž změnila se začátkem letošního roku svůj název na Havel & Partners. Své označení přitom musela vyměnit nejen na vizitkách, propiskách, blocích či papírových deskách, ale také na střeše budovy Florentium jen kousek od pražského autobusového nádraží Florenc a vlakového Masarykova nádraží. Ve tmě svítící nápis je skvěle viditelný například i pokud jedete autem Wilsonovou k Hlávkovu mostu, nebo opačným směrem k Národnímu muzeu. Tu změnu tak muselo alespoň podvědomě postřehnout obrovské množství lidí.

Kancelář se tak naplno odstřihla od jednoho ze svých zaklatelů Jana Holáska. Ten se v posledních letech, poté co prodal svůj podíl a s kanceláří po nějakou dobu spolupracoval externě, zaměřil spíše na investování, development a další byznysové aktivity. V roce 2016 také neúspěšně kandidoval do Senátu.

Kancelář přesto nesla až do konce roku 2017 ve svém názvu jeho příjmení, v právní komunitě se o ní stále často mluvilo jako o „holáscích”. Uvidíme, jak rychle tato přezdívka vymizí. Ke stejnému kroku jako právní firma přistoupily rovněž s ní propojené vzdělávací akademie a slovenská nadace.

Kancelář Havel & Partners ale využila začátek roku také ke změně své vlastnické struktury, když mezi sebe Jaroslav Havel a další spolumajitelé přibrali dosavadního partnera kanceláře Ludvíka Juřičku. Na partnerskou, nikoliv spolumajitelskou, pozici pak nastoupila marketingová ředitelka Veronika Ryšávková.

ANALÝZA: Američtí prezidenti už do Česka nejezdí. Nemáme společné téma, může za to i Zeman

sinfin.digital