Deloitte vypouští z názvu kanceláře jména Ambruze a Darka. Ke změně značky se chystají i další právní firmy | info.cz

Články odjinud

Deloitte vypouští z názvu kanceláře jména Ambruze a Darka. Ke změně značky se chystají i další právní firmy

Advokátní kancelář Ambruz & Dark Deloitte Legal zjednodušuje svou značku, napříště půjde už jen o Deloitte Legal. Vychází tak vstříc pozvolnému trendu zkracování názvů a postupného vypouštění jmen zakládajících partnerů z označení společnosti. Její název bude mít identickou strukturu i s dalšími právními firmami z velké čtyřky: KPMG Legal či Pwc Legal. Na přejmenování či změnu loga se ale podle informací INFO.CZ chystají také další velké právní firmy, dojít by k němu mělo v prvních měsících příštího roku.

Kancelář Ambruz & Dark existuje od roku 2001. Nejprve spolupracovala s poradenskou firmou PwC, následně s Deloittem, s nímž se propojila po dvouleté spolupráci v roce 2013. Firmu v současnosti řídí jako vedoucí partner Jan Spáčil, Vladimír Ambruz patří k jejím partnerům.

Nyní už název kanceláře, pro níž má podle oficiálních informací pracovat přes 75 právníků, plně splyne s jednou z firem z velké čtyřky. Oficiálně ponese označení Deloitte Legal s.r.o., advokátní kancelář.

Udrží si i na Českou republiku poměrně rozsáhlou síť poboček, když bude působit vedle Prahy i v Brně, Ostravě, Plzni a v Hradci Králové.

Proč mění název?

„Změnou názvu dáváme najevo jasné směřování kanceláře ve jménu nejmodernějších trendů právního poradenství nad jeho tradiční rámec. Ať už jde o poskytování multioborových komplexních řešení spolu s ostatními odborníky Deloitte, aplikací technologických řešení při poskytování právních služeb či proaktivní projektový přístup ke každodenním potřebám klientů,“ vysvětluje Jan Spáčil.

„Této změně předcházela kampaň Experience the future of law vyjadřující naši připravenost aplikovat technologie a inovace do každodenního byznysu klientů. V rámci Deloitte definujeme právní poradentství zítřka,“ uvádí Spáčil.

Technologiím šéfuje Václav Filip z O2

Kancelář nedávno získala i významnou personální posilu, která ji může právě s technologiemi výrazně pomoci. Jde o Václava Filipa, který v Deloitte Legal nově šéfuje oddělení Práva informačních technologií a elektronických komunikací.

Má zkušenosti z velkých firem. Pro O2 pracoval v Praze a v Mnichově, vedl také právní úsek Českých Radiokomunikací.

„Zkušenosti, které Václav Filip přináší ze specializované podnikové praxe, významně posunou náš tým v oblasti telekomunikací. Zároveň jde o jasné potvrzení naší rostoucí síly v oblasti ICT a TMT,“ říká tak partner Deloitte Legal Martin Bohuslav.

Fantazijní názvy jsou stále častější

K podobnému kroku a posunům v názvu se podle informací INFO.CZ chystají i další velké právní firmy. Oznámit by je měly v prvních měsících příštího roku.

Kanceláře obecně v poslední době přistupují významněji ke zjednodušení svých obchodních značek a častěji se rovněž kloní k takzvaným fantazijním názvům. Zatímco po staletí advokáti umisťovali do názvů firem svá jména, některé firmy od toho postupně ustupují.

Například se začátkem letošního roku se několik menších firem spojilo do značky Arrows. „Abstraktní název jsme zvolili i proto, aby společnost byla prostupná pro naše právníky z hlediska kariérního postupu až k partnerství. Osobně se domnívám, že je lepší stát se partnerem firmy s abstraktním názvem než stát se společníkem firmy, kde ani není jméno nového partnera,“ vysvětloval v rozhovoru pro INFO.CZ výběr názvu kanceláře jeden z jejích partnerů Jakub Dohnal. 

A z podobného důvodu se jmenuje tak, jak se jmenuje, i kancelář Novalia. A nejde například o Marc & partneři. Jak totiž popsal pro INFO.CZ iniciátor jejího vzniku advokát Pavel Marc, chtěl všechno nastavit „moderně a otevřeně“.

Svou roli tedy hraje jak zamýšlené postupné rozšiřování vlastnické a partnerské struktury, tak třeba i následná možnost předání kanceláře zcela novým majitelům či pokračovatelům těch původních.

Změna reality spojená se změnou značky

Jde sice o trend, tradiční názvy spojené se jmény zakladatelů a hlavních partnerů ale patrně stále převažují. Kloní se k nim rovněž řada nově vznikajících a třeba i menších právních firem. Mnoho advokátů totiž bere právě vlastní jméno v brandu právní firmy jako určitou záruku spolehlivosti a osobnosti.

Advokátní kanceláře totiž musejí vyhovět i dosti přísným etickým požadavkům svého řemesla, které stanovuje Etický kodex České advokátní komory. Nesmí tak například kancelář a ani svou činnost jakkoliv znevažovat. Právě advokátní etické předpisy dlouhodobě preferují spíše osobní označení firmy.

Ke změně značky jsou ale právní firmy mnohdy také dotlačeny okolnostmi, respektive musejí zohlednit novou realitu. Často jde právě o spojení se zahraniční společností a rozsáhlejší sítí právních kanceláří, které logicky požadují začlenění či přímo převzetí svého názvu.

Svou roli hraje i přistupování či vystupování jednotlivých partnerů, jejichž příjmení se v brandu vyskytují. Nejvýraznější případ z poslední doby je přejmenování advokátní kanceláře Havel, Holásek & Partners na Havel & Partners.

Havel bez Holáska

K tomuto kroku, který ilustroval postupný rozchod firmy s jedním z jejích zakladatelů Janem Holáskem, došlo na začátku letošního roku.

„Tato změna bude lépe odrážet skutečný stav fungování kanceláře, kterou manažersky řídí Jaroslav Havel spolu s dalšími partnery zodpovědnými za rozvoj jednotlivých právních týmů. Jan Holásek, který firmu spoluzakládal, ukončil své působení společníka již v roce 2014,“ uvedla na konci prosince 2017 firma v tiskové zprávě, v níž změnu oznámila.

„S přejmenováním dojde rovněž k úpravě firemního loga a některých dalších vizuálních prvků, které nicméně navazují na dosavadní vizuální identitu. Ve všech variantách loga kanceláře zůstane i nadále stejná kombinace barev i slogan 'úspěch spojuje',“ dodala s tím, že od začátku roku 2018 paralelně změní i název vzdělávací akademie a slovenské nadace.

Vzhledem k tomu, jak masivně tato kancelář investuje do marketingu a vlastní propagace, nešlo v souvislosti se změnou názvu o malé náklady. Na budově pražského Florentina, kde společnost sídlí, bylo nutné vyměnit výraznou světelnou reklamu.

Firma předelávala rovněž vizitky stovek lidí, stejně jako firemní tašky, desky, bloky, propisky a další materiály. Náklady spojené se změnou názvu tak musely kancelář odhadem vyjít na miliony korun.

A jak to celé bral Jan Holásek? „Měli jsme dohodu o použití jména na tři roky, uplynula koncem minulého roku. Došlo tak ke změně. Beru to neutrálně, věnuji se svým aktivitám. Dohodli jsme se, že to uděláme takto, já si pracuji na svých záležitostech, bývalí kolegové se věnují svým věcem,“ popisoval v květnu v rozhovoru pro INFO.CZ.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud