Články odjinud

Dentons získala klíčové posily z Taylor Wessing, německý advokátní trh je v pohybu

Dentons získala klíčové posily z Taylor Wessing, německý advokátní trh je v pohybu
Německá kancelář Taylor Wessing přišla o dva klíčové lidi. Andrease Haaka a Saschu Grosjeana přetáhla mezinárodní síť Dentons, a to do své nově otevírané pobočky v Düsseldorfu. Na německý trh si přitom čím dál ostřeji brousí zuby.

Kancelář Dentons, pokračovatelka firmy Salans a dalších důležitých právních značek, v poslední době výrazně roste v Německu. Firma, působící i v České republice, tam bude mít už přes 200 právníků. Otevírá totiž čtvrtou místní pobočku, a to v Düsseldorfu.

Z pozice managing partnera ji šéfuje Andreas Haak, dřívější partner kanceláře Taylor Wessing, jenž vedl praxi soutěžního práva, práva EU a obchodu a pracovní skupiny Life Sciences and Health Care.

Dentons má ale s Haakem ještě další záměry, stane se totiž součástí širšího německého vedení. „Společně s berlínským partnerem Jörgem Karenfortem také povede německou soutěžní a regulatorní praxi Dentons a ve spolupráci s partnery Wolframem Krohnem a Peterem Braunem se bude podílet i na rozvoji německé praxe zaměřené na oblast veřejných zakázek,” uvedla kancelář. Připomeňme, že vedoucím partnerem v Německu je Andreas Ziegenhagen.

Na co se bude firma zaměřovat?

Haakovi by měl pomoci Sascha R. Grosjean, další z dříve důležitých tváří Taylor Wessing a jeden z jejích dosavadních partnerů. Právě z jejich specializací by měla pramenit i profilace nové kanceláře: půjde o veřejné zakázky, státní podpory v EU, obchodní právo, compliance v mezinárodním obchodu a pracovní právo.

„V následujících pěti letech doplníme expertízu düsseldorfské kanceláře o další klíčové praxe – korporátní právo, fúze a akvizice, private equity, ochranu duševního vlastnictví a technologií, pracovní právo a řešení sporů,“ plánuje Tomasz Dąbrowski, šéf Dentons pro Evropu.

V Německu do top 5?

Dentos chce v Německu výrazně růst. „Německo je největší ekonomikou v kontinentální Evropě a zůstává hlavní globální prioritou Dentons,“ potvrzuje globální šéf kanceláře Elliott Portnoy. „Otevření kanceláře v Düsseldorfu naváže na rychlý rozvoj naší německé praxe, kterou považujeme za jeden z našich největších úspěchů. Mezi lety 2015 a 2017 navýšili němečtí partneři tržby o více než 60 procent a v letošním roce jsou opět na cestě k dosažení dvojciferného růstu,“ dodává.

„Otevření düsseldorfské kanceláře je součástí naší strategie patřit mezi top 5 mezinárodních právních firem na kontinentu a zásadně posílit naše zastoupení v Německu,” potvrzuje i Dąbrowski.

Globální předseda Dentons Joe Andrew pak vysvětluje význam celé této německé oblasti: „Düsseldorf je hlavním městem jednoho z největších a nejhustěji osídlených regionů v Německu a největším německým příjemcem přímých zahraničních investic. Düsseldorf je významným investičním centrem a prioritním trhem pro naše globální klienty. Otevření kanceláře v Düsseldorfu je přirozenou volbou v rámci strategie dalšího posílení pozice Dentons na německém trhu.“

V Německu dosud firma působila ve třech městech – vedle Berlína šlo o Frankfurt a Mnichov. Například podle respektovaného ocenění Chambers ale na zdejším trhu k úplné špičce zatím nepatří, místním vítězem je Latham & Watkins.

K dalším kancelářím, které se v Chambers probojovaly na vrchol žebříčku, letos patřily Clifford Chance, Gleiss Lutz, Hengeler Mueller, Hogan Lovells, Linklaters a Noerr.

Firma, která prosazuje manželství pro všechny

Dentons nedávno zaujala i svým prohlášením o diverzitě a inkluzi. Jasně tak odsuzuje jakoukoliv diskriminaci lidí, a to i na základě sexuální orientace. Pražská kancelář se dokonce připojila ke kampani Jsme fér, která má podpořit rovnost manželství pro všechny.

Globálně pak firma vychází z tohoto svého prohlášení, které by mohlo být svou otevřeností inspirativní i pro jiné firmy na trhu: „V Dentons jsme přesvědčeni, že rozmanitost a kultura začleňování jsou zásadní pro úspěch a sílu naší firmy i pro kvalitu našeho poradenství a schopnost zastupovat zájmy našich klientů. Jsme odhodláni vytvářet flexibilní prostředí, kde každý respektuje naše kolektivní dovednosti, schopnosti i rozdíly, podporuje jejich rozvoj a učí se z nich.

V Dentons chceme shromáždit, dále rozvíjet a udržet osobnosti ze všech společenských vrstev, bez rozdílu rasy, etnického původu, víry, náboženství nebo duchovního přesvědčení, pohlaví, pohlavní identity, věku, sexuální orientace, schopností, sociální perspektivy a dalších charakteristik. Vytváříme tak dynamické a inkluzivní pracovní prostředí, které je rozhodující pro náš úspěch. Prostřednictvím Globálního výboru pro diverzitu a inkluzi Dentons podporuje a vytváří pracovní prostředí, které odráží atmosféru, v níž se my i naši klienti vyznávající diverzitu v celosvětovém měřítku, pohybujeme.

Svůj úspěch měříme nejen tím, jak řídíme Dentons jako firmu, ale zejména tím, jakým způsobem podporujeme naše klienty. Trvale se soustředíme na to, abychom zajistili, že každý člen velké rodiny Dentons spolu s našimi klienty po celém světě bude moci růst a uspět. Ve všech kancelářích po celém světě chceme prosazovat bohatou a rozmanitou firemní kulturu, pozitivně ovlivňovat místní komunity a sloužit našim klientům ještě lépe.”

Připomenutí obětí holocaustu

Podpora kampaně Jsme fér je přitom jen jednou ze součástí pro bono aktivit kanceláře. Té měla například pražská pobočka v posledních 12 měsících věnovat 450 hodin.

Dentons se spojila například i s Veřejně prospěšným spolkem na podporu osob dotčených holocaustem. „Tým několika právníků poskytl pro bono poradenství v souvislosti s instalací 25 stolpersteinů („kamenů zmizelých“) na 13 místech v Praze. Jedná se o jednu z největších instalací stolpersteinů v České republice za posledních pět let.

Stolpersteiny (doslovný překlad z německého jazyka „kameny, o které by se mělo zakopnout“) jsou dlažební kostky s mosazným povrchem připomínající oběti holocaustu a nacistického režimu, zapuštěné do chodníku před domy, ve kterých kdysi žili. Německý sochař Gunter Demnig, který přišel s myšlenkou mezinárodního projektu, dosud položil přibližně 70 000 kostek v 610 lokalitách v celé Evropě,” popisuje Lukáš Porkert, Marketing & Business Development Manager pražské kanceláře.

 

Články odjinud