Přišla vám objednaná věc na kusy? Poradíme na koho se obrátit nejen při řešení vánočních zásilek

Lucie Havlišová, Češi v právu

Dárky přes internet letos kvůli koronaviru kupuje daleko víc lidí než v předchozích letech. Co ale dělat, když dorazí zakoupený výrobek poškozený? Na koho se obrátit a jak situaci řešit se dočtete v následujícím textu.

Pokud jste si objednali zboží a v e-shopu rovnou zvolili přepravu, odpovídá prodejce za stav zakoupeného výrobku až do okamžiku, kdy jej převezmete. Proto i poškození způsobené dopravcem jde na vrub toho, kdo vám věc prodal. Některé doručovatelské firmy, včetně České pošty, chtějí při převzetí podpis, že jste zásilku dostali nepoškozenou. Prohlášením ovšem potvrzujete jen nepoškozenost vnějšího obalu. Jakmile je zásilka poničená už na první pohled, rozhodně ji nepřebírejte.

Může se nicméně stát, že balík navenek vypadá v naprostém pořádku a nepříjemné překvapení čeká až uvnitř. Rada zní: škody se nemusíte domáhat u dopravce, ale zboží buď reklamujte u prodejce, nebo od smlouvy uzavřené v e-shopu do 14 dnů odstupte.

Matzner: Kdo bude dědit, když nenapíšete závěť? Možná i ten, koho nechcete

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital