Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Hokejista Hertl podepsal novou smlouvu se San Jose. Polepší si o pár milionů

Hokejista Hertl podepsal novou smlouvu se San Jose. Polepší si o pár milionů

Hokejista Tomáš Hertl si podle TSN vydělá díky nové čtyřleté smlouvě se San Jose v průměru 5,625 milionu dolarů ročně (126 milionů korun). Čtyřiadvacetiletý útočník uzavřel nový kontrakt v pondělí jako chráněný volný hráč. Dosavadní dvouletá smlouva mu zaručovala příjem tři miliony dolarů za sezonu.

Zástupci klubu ani Hertla přesnou výši kontraktu nezveřejnili. „Smlouva je potvrzením toho, že se Tomáš definitivně zařadil mezi osobnosti týmu. Tuto pozici si tvrdě odpracoval a já jsem přesvědčen, že klubu důvěru mnohonásobně vrátí,“ uvedl v tiskové zpráva Hertlův agent Robert Spálenka ze společnosti Sport Invest.

Hertl před vypršením smlouvy prožil vydařenou sezonu. V základní části si v 79 zápasech připsal 46 bodů za 22 branek a 24 asistencí. V play off zaznamenal v 10 utkáních devět bodů (6+3). Podobně se mu dařilo jen v ročníku 2015/16.

V minulé sezoně bral 3,2 milionu dolarů, v ročníku 2016/17 měl plat 2,8 milionu. Podle serveru capfriendly.com by měl v nadcházející sezoně brát 6 milionů, následně se mu plat ještě o 250 tisíc dolarů zvýší, v ročníku 2020/21 bude mít příjem 4,75 milionu a v posledním roce smlouvy 5,5 milionu dolarů.

„Kontrakt se řešil poměrně dlouho, na druhou stranu jsem byl na to ze strany svých agentů připraven. A nikdy nenastala v jednání taková situace, která by mě donutila byť jen na moment pochybovat. Robert Spálenka se svým týmem odvedl skvělou práci a na mě teď bude dokázat, že si tuto smlouvu zasloužím,“ podotkl Hertl.

V nadcházejícím ročníku by měl být čtvrtým nejlépe placeným českým hráčem v NHL. Více budou brát jen útočníci Jakub Voráček z Philadelphie (10 milionů dolarů) a David Pastrňák (8) s Davidem Krejčím z Bostonu (7,5).

 

Šokující zjištění vědců: Pokud nejíte sladké, ohrožujete vlastní zdraví

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Výzkum profesora Macieje Banacha z Lodžské univerzity ukazuje, že dieta chudá na sacharidy představuje v dlouhodobé perspektivě riziko pro zdraví. Tým vědců sledoval 11 let více než 24.000 dobrovolníků, mužů i žen. Všichni drželi dietu, ale nikoli stejnou. Když vědci zjistili jejich zdravotní stav, životní styl a výživu, srovnávali rizika předčasné smrti.

Link

Účastníkům studie, kteří nejedli sacharidy, hrozilo o 32 procent vyšší nebezpečí, že zemřou o šest let dříve, než ti, jejichž strava obsahovala hodně sacharidů. Riziko, že člověk podlehne kardiovaskulární chorobě, vzrostlo o 50 procent, jestliže dotyčná osoba konzumovala málo sacharidů či dokonce žádné. U rakoviny bylo riziko o 30 procent vyšší.

Studie také ukázala, že osobám s normální váhou, které se rozhodly držet takovou dietu, hrozilo větší riziko předčasného úmrtí než lidem obézním. Výsledky se potvrdily i poté, co bylo přihlédnuto ke konzumaci alkoholu, kouření, fyzické aktivitě či chorobám jako je vysoký krevní tlak.

Podle autorů studie nejsou tyto výsledky spojeny jen s nízkým přísunem sacharidů. Souvisejí zřejmě i se zvýšenou konzumací proteinů a tuků. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) nadměrná konzumace červeného masa a uzenin bohatých na cholesterol a nasycené tuky přispívá ke vzniku některých druhů rakoviny, zejména střev a konečníku. Tyto látky mají rovněž na svědomí kardiovaskulární choroby. Navíc může hrát roli i snížená konzumace minerálních látek a vitamínů.

Link

Francouzská Národní agentura pro bezpečnost potravin (ANSES) varuje před "klinickými, biologickými a psychickými dopady" spojenými s odtučňovacími dietami. Vzhledem k nedostatku některých živin mohou nastat problémy s kostmi či s metabolismem. V dlouhodobé perspektivě tyto diety vedou k bludnému kruhu, kdy člověk znovu nabere shozené kilogramy.

Jestliže jsou diety chudé na sacharidy v krátkodobé perspektivě účinné, jsou dlouhodobě riskantní a neměly by být doporučovány, varuje profesor Banach. Je totiž důležité nevynechávat jeden druh potravy. Sacharidy, proteiny a tuky jsou pro stravování nezbytné. Podle nutričních poradců je výživová potřeba člověka pokryta, jestliže se strava skládá z asi 50 procent sacharidů, 20 procent proteinů a 30 procent tuků.

-1