Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Mediální "maso", říká manažer Ledecké. Na maily odpovídal do pěti do rána

Mediální "maso", říká manažer Ledecké. Na maily odpovídal do pěti do rána

Šokující vítězství Ester Ledecké v sobotním superobřím slalomu na olympiádě strhlo vlnu zájmu. Manažer Viktor Valta odpovídal na maily se žádostmi o rozhovor a různými pozváními do pěti do rána. Valta všechny žádal o trpělivost a klid pro hvězdu.

Ledeckou nyní čeká přeorientování se z lyží na snowboard, v kterém by měla příští týden zaútočit dle očekávání na zlato v paralelním obřím slalomu.

"I já se snažím nechávat Ester maximální klid, aby se mohla soustředit na závody. Potřebuje se dostat do svých kolejí, aby si připravila svůj hlavní závod, na který sem původně jela. Je to pro ni důležité, na tenhle snowboardový závod se připravuje celou kariéru, byla by škoda to nějak narušit přípravu, na kterou je zvyklá," řekl.

Už pár minut po senzačním triumfu Ledecké v super-G Valta odhadoval, že nastane doslova mediální "maso". Druhý den po závodu už věděl, že se nemýlil. "Do pěti do rána jsem odepisoval na všemožné strany a všichni píšou dál," řekl. Zmínil všechny velké mediální společnosti a přidal, že Ledecká měla i pozvání třeba do Rakouského domu, ač o setinu sekundy připravila o už oslavované zlato Annu Veithovou.

Valta si udělal přehled, kdo se s jakou žádostí ozval. Všechny shodně žádá o strpení s tím, že před média Ledecká předstoupí v mixzóně po snowboardovém závodu a velké setkání se plánuje na závěr olympiády v neděli 25. února do Českého domu.

"Ester je profesionál na sjezdovce i jinde. A i když ze začátku olympiády nemluvila a teď zase nebude, není to u ní nic neobvyklého. Takhle funguje. Den před závodem má absolutní klid. Jakmile odjede závod, tak by se rozkrájela," řekl Valta.

Valta má v agentuře Sport Invest Marketing Ledeckou na starosti a dobře ví, jak s ní rozmlouvat. "Jde to s ní relativně dobře. Ne vždycky má telefon u sebe. Občas nečte maily, takže je třeba si k ní najít cestu, třeba přes WhatsApp nebo Messenger," zmínil mobilní komunikační aplikace. "A když se nedá sehnat, tak je vždy na příjmu maminka (Zuzana), ona to vyřídí nebo Ester předá."

Ledecké se snaží splnit všechna přání. Třeba nyní se jí snažil na olympiádě zajistit kvalitní spánek ve Phoenix Parku, kam se ze soboty na neděli přestěhovala, aby bydlela u snowboardových tratí. "Měla tvrdou matraci, tak jsme přivezli tu z olympijské vesnice," řekl Valta, že se využila matrace olympijského týmu.

Ještě den po úžasném superobřím slalomu si Valta přehrával pocity, které v cílovém prostoru prožíval. "Úplně se mi třásly ruce. Byl to neuvěřitelný zážitek. Nádhera. Šok jako blázen," říkal a doufal, že Ledecká ještě neřekla poslední slovo. "Já doufám, že to ještě nenastalo. Že to takhle bude pokračovat," přál si Valta.

 

Šokující zjištění vědců: Pokud nejíte sladké, ohrožujete vlastní zdraví

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Výzkum profesora Macieje Banacha z Lodžské univerzity ukazuje, že dieta chudá na sacharidy představuje v dlouhodobé perspektivě riziko pro zdraví. Tým vědců sledoval 11 let více než 24.000 dobrovolníků, mužů i žen. Všichni drželi dietu, ale nikoli stejnou. Když vědci zjistili jejich zdravotní stav, životní styl a výživu, srovnávali rizika předčasné smrti.

Link

Účastníkům studie, kteří nejedli sacharidy, hrozilo o 32 procent vyšší nebezpečí, že zemřou o šest let dříve, než ti, jejichž strava obsahovala hodně sacharidů. Riziko, že člověk podlehne kardiovaskulární chorobě, vzrostlo o 50 procent, jestliže dotyčná osoba konzumovala málo sacharidů či dokonce žádné. U rakoviny bylo riziko o 30 procent vyšší.

Studie také ukázala, že osobám s normální váhou, které se rozhodly držet takovou dietu, hrozilo větší riziko předčasného úmrtí než lidem obézním. Výsledky se potvrdily i poté, co bylo přihlédnuto ke konzumaci alkoholu, kouření, fyzické aktivitě či chorobám jako je vysoký krevní tlak.

Podle autorů studie nejsou tyto výsledky spojeny jen s nízkým přísunem sacharidů. Souvisejí zřejmě i se zvýšenou konzumací proteinů a tuků. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) nadměrná konzumace červeného masa a uzenin bohatých na cholesterol a nasycené tuky přispívá ke vzniku některých druhů rakoviny, zejména střev a konečníku. Tyto látky mají rovněž na svědomí kardiovaskulární choroby. Navíc může hrát roli i snížená konzumace minerálních látek a vitamínů.

Link

Francouzská Národní agentura pro bezpečnost potravin (ANSES) varuje před "klinickými, biologickými a psychickými dopady" spojenými s odtučňovacími dietami. Vzhledem k nedostatku některých živin mohou nastat problémy s kostmi či s metabolismem. V dlouhodobé perspektivě tyto diety vedou k bludnému kruhu, kdy člověk znovu nabere shozené kilogramy.

Jestliže jsou diety chudé na sacharidy v krátkodobé perspektivě účinné, jsou dlouhodobě riskantní a neměly by být doporučovány, varuje profesor Banach. Je totiž důležité nevynechávat jeden druh potravy. Sacharidy, proteiny a tuky jsou pro stravování nezbytné. Podle nutričních poradců je výživová potřeba člověka pokryta, jestliže se strava skládá z asi 50 procent sacharidů, 20 procent proteinů a 30 procent tuků.

-1