Nejkontroverznější sportovní reklama roku. Hráč, který klečel při hymně, znovu budí vášně | info.cz

Články odjinud

Nejkontroverznější sportovní reklama roku. Hráč, který klečel při hymně, znovu budí vášně

Nejkontroverznější sportovní reklama roku. Hráč, který klečel při hymně, znovu budí vášně
 

Firma Nike vyvolala pořádný rozruch poslední reklamní kampaní. Globální značka totiž obsadila hráče amerického fotbalu Colina Kaepernicka – muže, který v roce 2016 jako první poklekl během hymny před zahájením zápasu. Následně se stal jednou z tváří protestů proti policejnímu násilí na černoších. Právě příběh hráče dodává reklamě a jejímu poselství na důrazu. Reakce jsou podle očekávání výbušné.

„Věř v něco. I když to znamená obětovat všechno.“ V Kaepernickově podání je to prohlášení, které shrnuje jeho postoj v uplynulých dvou letech, ale také jde nově také o reklamní slogan. Společně s dalšími sportovními hvězdami, jako je tenistka Serena Williamsová a basketbalista LeBron James, se quaterback s objemným účesem objevuje v reklamní kampani firmy Nike k 30. výročí jejího sloganu Just Do It.



Není pochyb o tom, že Nike si tímto výběrem zajistil pozornost, ale otázkou je, zda mu z dlouhodobého hlediska taková strategie prospěje, nebo uškodí. Bezprostředně jsou nejvýraznější hlavně negativní ohlasy.

Rozhodnutí využít k reklamě Kaepernicka vyvolalo nesouhlasné reakce na sociálních sítích. Mezi nejvíc trendujícími hesly se objevily výzvy k bojkotu #BoycottNike a podpalování produktů Nike #JustBurnIt.

Pokračování článku a fotografie na iSport.cz >>>

 
Přejít na homepageVíce z kategorie