Šéfové českého lyžování chtějí mít ze zlaté Ledecké jezdící reklamu. Odměny za medaile doteď neviděla | info.cz

Články odjinud

Šéfové českého lyžování chtějí mít ze zlaté Ledecké jezdící reklamu. Odměny za medaile doteď neviděla

Nové vedení českého alpského lyžování hodlá využít k naplnění rozpočtu potenciál olympijské šampionky Ester Ledecké. Lyžaři nabízí Ledecké k prodeji dvě marketingové plochy na oblečení. „Nás to úplně vyděsilo,“ říká Ledecké otec Janek, který v minulosti většinu nákladů na kariéru své dcery hradil ze svého.

V pátek se chystá velká sláva, Ester Ledecká s největší pravděpodobností obhájí svůj triumf jako Královna bílé stopy. Zatím ale v českém lyžování není párty nálada. Nové vedení alpského lyžování chce využít Ledeckou k zisku financí na provoz. Rada úseku vedená Ladislavem Forejtkem o tom chce jednat s Ledecké marketingovou agenturou Sport Invest.



„Jde nám o dohodu a nějakou podporu,“ vysvětluje Forejtek. „Princip je takový, že potřebujeme podporu na mladé. Musí tam být nějaká solidarita.“

Problém je, že v minulosti většinu nákladů na kariéru Ledecké hradila její rodina, otec Janek Ledecký vyčíslil své náklady na 12 milionů korun. V posledních letech Ledecká dává do hry své peníze, které si vydělá na prize money a od sponzorů, z nichž platí svůj rozsáhlý podpůrný tým.

„Tohle mě nenapadlo v nejdivočejších snech,“ zlobí se Ledecký. „Svaz v minulosti nebyl schopen zajistit sponzory, takže plochy byly vždy závodníků, ti je vyžívali pro svoje sponzory, aby mohli zajistit svoji závodní činnost. V momentě, kdy se někomu podaří takový úspěch, je za to potrestaný.“

Celý článek čtěte na iSport.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie