Články odjinud

Šéfové českého lyžování chtějí mít ze zlaté Ledecké jezdící reklamu. Odměny za medaile doteď neviděla

Šéfové českého lyžování chtějí mít ze zlaté Ledecké jezdící reklamu. Odměny za medaile doteď neviděla

Nové vedení českého alpského lyžování hodlá využít k naplnění rozpočtu potenciál olympijské šampionky Ester Ledecké. Lyžaři nabízí Ledecké k prodeji dvě marketingové plochy na oblečení. „Nás to úplně vyděsilo,“ říká Ledecké otec Janek, který v minulosti většinu nákladů na kariéru své dcery hradil ze svého.

V pátek se chystá velká sláva, Ester Ledecká s největší pravděpodobností obhájí svůj triumf jako Královna bílé stopy. Zatím ale v českém lyžování není párty nálada. Nové vedení alpského lyžování chce využít Ledeckou k zisku financí na provoz. Rada úseku vedená Ladislavem Forejtkem o tom chce jednat s Ledecké marketingovou agenturou Sport Invest.



„Jde nám o dohodu a nějakou podporu,“ vysvětluje Forejtek. „Princip je takový, že potřebujeme podporu na mladé. Musí tam být nějaká solidarita.“

Problém je, že v minulosti většinu nákladů na kariéru Ledecké hradila její rodina, otec Janek Ledecký vyčíslil své náklady na 12 milionů korun. V posledních letech Ledecká dává do hry své peníze, které si vydělá na prize money a od sponzorů, z nichž platí svůj rozsáhlý podpůrný tým.

„Tohle mě nenapadlo v nejdivočejších snech,“ zlobí se Ledecký. „Svaz v minulosti nebyl schopen zajistit sponzory, takže plochy byly vždy závodníků, ti je vyžívali pro svoje sponzory, aby mohli zajistit svoji závodní činnost. V momentě, kdy se někomu podaří takový úspěch, je za to potrestaný.“

Celý článek čtěte na iSport.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie