Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Stramaccioni: Sudí k nám neměl respekt, dohnat Plzeň bude těžké

720p360p

Má za sebou zatím nejlepší zápas od příchodu do Sparty, ale radost z něj mít nemůže. Trenér Andrea Stramaccioni musel v nedělním šlágru s Viktorií Plzeň (0:1) přijmout porážku. Ztráta Pražanů na první místo tak narostla na propastných 15 bodů. „Sice je za námi teprve třetina soutěže, ale dohnat Viktorii bude s jejím náskokem už velmi těžké,“ uvedl kouč Letenských, který připustil, že by se mohla řešit jeho budoucnost na lavičce Sparty.

Je v tuto chvíli jasné, že Sparta už vypadla ze hry o titul a bude útočit spíš na druhé místo?
„I když je za námi teprve první třetina ligy, tak s plzeňským náskokem 15 bodů to bude ohromně těžké. Naším cílem je, abychom se vrátili do bojů o přední místa, která na konci sezony zajišťují účast v Lize mistrů, ale říkám, bude to fakt těžké.“



Ačkoliv jste s Plzní prohráli, paradoxně to bylo po nejlepším výkonu v této sezoně. Je to pozitivní věc do budoucna?
„Teď jsme všichni zklamaní. Hráči ze sebe vydali to nejlepší, kdo viděl zápas, tak ví, že jsme si nezasloužili prohrát, čímž také netvrdím, že rovnou vyhrát. Měli jsme 18 střel a 11 rohů, jenže výsledek je zklamání. Hráčům v kabině jsem říkal, že podali dobrý výkon a nyní musíme udržet hlavu vzhůru. Přistoupit k tomu jako klub hodný Spartě. Takový tým by měl hrát na špici a sezonu zakončit bojem o Ligu mistrů.“

720p 360p
Spekulace neřeším, snažím se dělat svou práci na sto procent, komentuje Stramaccioni budoucnost ve Spartě


Nebojíte se po další ztrátě bodů jednání o vaší budoucnosti?
„S majitelem jsem mluvil včera, dnes jsme se pozdravili, a třeba si promluvíme i zítra. K výkonu hráčů si také přišel říct svoje. Já za sebe mohu říct, že jsem profesionál a plně se soustředím na práci, kterou mám.“

Proč má Stramaccioni pocit, že se se Spartou na hřišti azcházelo špatně? Pokračujte na iSport.cz

 

Šokující zjištění vědců: Pokud nejíte sladké, ohrožujete vlastní zdraví

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Výzkum profesora Macieje Banacha z Lodžské univerzity ukazuje, že dieta chudá na sacharidy představuje v dlouhodobé perspektivě riziko pro zdraví. Tým vědců sledoval 11 let více než 24.000 dobrovolníků, mužů i žen. Všichni drželi dietu, ale nikoli stejnou. Když vědci zjistili jejich zdravotní stav, životní styl a výživu, srovnávali rizika předčasné smrti.

Link

Účastníkům studie, kteří nejedli sacharidy, hrozilo o 32 procent vyšší nebezpečí, že zemřou o šest let dříve, než ti, jejichž strava obsahovala hodně sacharidů. Riziko, že člověk podlehne kardiovaskulární chorobě, vzrostlo o 50 procent, jestliže dotyčná osoba konzumovala málo sacharidů či dokonce žádné. U rakoviny bylo riziko o 30 procent vyšší.

Studie také ukázala, že osobám s normální váhou, které se rozhodly držet takovou dietu, hrozilo větší riziko předčasného úmrtí než lidem obézním. Výsledky se potvrdily i poté, co bylo přihlédnuto ke konzumaci alkoholu, kouření, fyzické aktivitě či chorobám jako je vysoký krevní tlak.

Podle autorů studie nejsou tyto výsledky spojeny jen s nízkým přísunem sacharidů. Souvisejí zřejmě i se zvýšenou konzumací proteinů a tuků. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) nadměrná konzumace červeného masa a uzenin bohatých na cholesterol a nasycené tuky přispívá ke vzniku některých druhů rakoviny, zejména střev a konečníku. Tyto látky mají rovněž na svědomí kardiovaskulární choroby. Navíc může hrát roli i snížená konzumace minerálních látek a vitamínů.

Link

Francouzská Národní agentura pro bezpečnost potravin (ANSES) varuje před "klinickými, biologickými a psychickými dopady" spojenými s odtučňovacími dietami. Vzhledem k nedostatku některých živin mohou nastat problémy s kostmi či s metabolismem. V dlouhodobé perspektivě tyto diety vedou k bludnému kruhu, kdy člověk znovu nabere shozené kilogramy.

Jestliže jsou diety chudé na sacharidy v krátkodobé perspektivě účinné, jsou dlouhodobě riskantní a neměly by být doporučovány, varuje profesor Banach. Je totiž důležité nevynechávat jeden druh potravy. Sacharidy, proteiny a tuky jsou pro stravování nezbytné. Podle nutričních poradců je výživová potřeba člověka pokryta, jestliže se strava skládá z asi 50 procent sacharidů, 20 procent proteinů a 30 procent tuků.

-1