Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Agenturu Bison & Rose opouštějí zakladatelé Bis a Růžička. Po 20 letech se zaměří každý na vlastní projekty

Agenturu Bison & Rose opouštějí zakladatelé Bis a Růžička. Po 20 letech se zaměří každý na vlastní projekty
 

PR agenturu Bison & Rose opouštějí po 20 letech zakladatelé Jiří Bis (59 let) a Miloš Růžička (46 let). Informaci serveru Marketing&Media ČTK potvrdil společník firmy Vladimír Bystrov. Zakladatelé se rozhodli z agentury odejít, budou ale dále konzultanty. Jedinými společníky budou nově Bystrov a Roman Šmíd. Skupina Bison&Rose zahájila v roce 2015 reorganizaci. Vytvořila nový subjekt B&R Holding, který se stal mateřskou společností všech specializovaných agentur skupiny.

Dnes se holding podílí na základním jmění agentury 100 procenty. Jednatelem B&R Holdingu je podle obchodního rejstříku Šmíd (46 let), který drží i pětinový obchodní podíl. Další pětinový podíl připadá na Bystrova (46 let), po 30 procentech mají Růžička a Olga Bisová. Nově budou společníky jen Šmíd a Bystrov, každý s 50procentním podílem, uvedl server E15.cz.

"Oba zakladatelé (Bis a Růžička) postupně předávali odpovědnost za chod firmy a za její obchodní výsledky svým služebně mladším kolegům, aby si uvolnili ruce a mohli se věnovat každý svým vlastním projektům," uvedl Bystrov ve sdělení obchodním partnerům.

Růžička je spojován se sociální demokracií, v minulosti radil ministrovi vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD). Bison&Rose spojení s politikou odmítá, s předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem a s vydavatelstvím Mafra vede několik soudních sporů. "Je rozdíl mezi agenturou Bison&Rose a Milošem Růžičkou, který jedná a vystupuje svým jménem," řekl loni v září u soudu zástupce firmy Lukáš Wimětal.

PREZIDENTSKÉ VOLBY: VŠE PODSTATNÉ ZDE >>>

Podle informací zpravodajského serveru Neovlivni.cz se Růžička z politiky prozatím nestahuje. Minimálně do doby, dokud v ní bude nějakou roli hrát Chovanec. "Mému společníkovi Bisovi je letos 60. Dlouhodobě jsme připravovali firmu na to, že on odejde do důchodu a já si vezmu profesní volno. Můj důvod je dlouhodobá chuť se zastavit a odpočinout si. A přehodnotit, čemu se chci v životě dál věnovat," uvedl Růžička.

Podle údajů v Obchodním rejstříku je od loňského prosince jednatelem agentury po Bisovi Šmíd. Tržby agentury Bison&Rose v roce 2016 klesly na 95 milionů korun z předchozích 100 milionů, čistý zisk naopak vzrostl na 23 milionů korun. Agentura byla založena v dubnu 1998. Předním tuzemským i mezinárodním značkám poskytuje služby v oblasti PR a komunikace.

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

-1