Články odjinud

Billa v obchodech spouští vlastní rádio. Chystá i živou ranní show, aby za kasou bylo líp

Billa v obchodech spouští vlastní rádio. Chystá i živou ranní show, aby za kasou bylo líp

Supermarkety Billa dnes spustily ve svých českých prodejnách vlastní rádio. Bude vysílat pro zaměstnance i zákazníky po celou otevírací dobu. Dosud řetězec pouštěl v prodejnách informace o slevách z akčních letáků oživené hudbou. V ČR provozují vlastní rádio i diskonty Penny Market, které mají stejného vlastníka jako Billa - REWE Group.

Zákaznický program bude vysílán každý den od 7:00 do 21:00 hodin a nově přibude živá ranní show pro zaměstnance všech 220 prodejen, těch má řetězec 6000. Ranní show má pracovníkům zpříjemnit vstup na ranní směnu a bude je informovat o všech důležitých novinkách z centrály, nebudou chybět ani písničky na přání.

"Speciální naživo vysílaná ranní show bude sloužit pro komunikaci novinek společnosti, akcí i marketingových kampaní a nových projektů, které plánujeme," uvedla marketingová ředitelka společnosti Simona Breen.

Rakouská skupina REWE již vlastní rádio vysílá z Vídně pod značkou Radio Max v obchodech v deseti zemích s celkovým zásahem 10 milionů posluchačů např. pro tamní Billu, Bipu, Merkur nebo Penny. Například program pro české obchody Penny market, který hraje ve všech 373 prodejnách, má na starosti desetičlenný tým moderátorů, redaktorů a reportérů.

Opačnou cestou se o loňském adventu vydaly hypermarkety Globus, které ve večerní nákupní špičce vypnuly ve svých prodejnách hudbu. Podle řetězce se novinka setkala s pozitivním ohlasem zákazníků.

V řetězcích se hudební podkreslení stalo běžnou součástí nakupování. Hudba dokáže podle psychologů zpomalit vnímání času, ovlivnit náladu či průběh nakupování. Již desítky let mnoho psychologů analyzuje její vliv na nakupování či na čas strávený v obchodech ve všech jejích složkách: hlasitost, tempo, tonalita, druh a podobně. Studuje se i způsob, jak hudební styl ovlivňuje útratu.

 

Články odjinud