Cambridge Analytica v praxi: Firma ovlivňovala volby lživým videem, kde muslimové řezali hlavy

raz

Skandál okolo sociální sítě Facebook bobtná. Poté, co se ukázalo, že britská analytická společnost získala data násobně více uživatelů, než se původně předpokládalo, a vedení Facebooku přiznalo, že většina jich mohla být zneužita, dostalo se k britským poslancům video, které firma šířila před volbami v Nigérii a jímž se záměrně snažila ovlivnit výsledek hlasování. Veřejnost tak poprvé může více nahlédnout do způsobu, jakým způsobem pracovníci společnosti zasahovali skrze sociální sítě do běžného života voličů.

„Představte si Nigérii v roce 2015,“ začíná video připomínající trailer k hollywoodskému trháku. „Je to temné, strašidelné a velmi nejisté. Právo šaría tu platí pro každého,“ pokračuje dramatický hlas na pozadí násilných obrázků, kde zahalení lidé řežou ostatním hlavy a nechávají oběti vykrvácet podél cest. Video tuto vidinu budoucnosti spojuje s vítězstvím muslima Muhammadu Buhariho, současného prezidenta Nigérie, který v tehdejších volbách soupeřil se svým předchůdcem, muslimem Goodluck Jonathanem.

sinfin.digital