Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Digitální obrazovky jako magnet na zákazníky

Digitální obrazovky jako magnet na zákazníky
 

Jak efektivně upoutat zákazníkovu pozornost? Žhavou novinkou, která se v posledních měsících vydatně uplatňuje zejména v segmentu HORECA (hotelnictví a gastronomie), jsou digitální displeje. Ať už ve formě panelů na zdi nebo jako tzv. digitální „áčka“, která zčásti nahrazují tradiční křídové tabule. V čem tkví jejich kouzlo?

Digitální áčka nabízejí v porovnání s tradičními reklamními cedulemi celou řadu výhod. Tou první je měnící se obsah, který na rozdíl od statických plakátů či nápisů zaujme hned na první pohled. U videí je tento efekt ještě výraznější. Další nespornou výhodou je pak možnost velmi jednoduše, a hlavně okamžitě reagovat na momentální situaci.

Spustila se venku průtrž mračen? Nabídněte lidem deštníky. Máte restauraci? Přilákejte kolemjdoucí ráno na snídani, v poledne na obědové menu a odpoledne na happy hours. V hotelech propagujte své wellness služby, pochlubte se golfovým hřištěm… Vsaďte na kvalitní fotografie a videa,“ radí Michal Havel, marketingový ředitel společnosti Jansen Display, která se na výrobu digitálních áček a dalších pop médií specializuje.

Nezanedbatelným plusem digitálních poutačů je podle něj i jejich elegantní provedení, které v očích zákazníků významně podtrhuje atraktivitu podniku. I proto se uplatňují zejména na recepcích hotelů.

autor: Jansen display, s.r.o.

Sázka na uživatelskou jednoduchost

„Během vývoje digitálních pop médií jsme kladli důraz především na to, aby jejich obsluha byla co nejsnazší. To se povedlo. Zákazník veškerý obsah do digitálního nosiče nahraje pomocí USB disku, a aktualizace zobrazované nabídky je díky tomu otázkou několika vteřin. Není třeba zkoumat žádné návody, zvládne to i malé dítě,“ pochvaluje si Michal Havel.

Nástěnné digitální panely lze už nyní vidět například v pobočkách McDonalds. Ty nejnavštěvovanější jako bonus nabízejí ještě tablety zabudované přímo ve stolech, rovněž z dílny Jansen Display. Zákazníci je mohou využít jak k prozkoumání menu a novinek restaurace, tak i k brouzdání po internetu během své návštěvy.

Křídové tabule nezemřely

Mohlo by se zdát, že tradiční cedule včetně křídových tabulí v souboji s digitálními poutači nemohou obstát. Není to však úplně pravda. Jednak jsou zde praktické limity: v tuto chvíli jsou digitální pop média určena pouze do vnitřního prostředí. To by se ale mělo změnit už příští rok, kdy se v nabídce objeví první produkty pro venkovní použití. Pak je tu ale skutečnost, že k některým podnikům se digitální obrazovky navzdory všem svým výhodám jednoduše nehodí.

„Digitální poutače obecně významně rozšiřují možnosti, avšak je třeba ctít styl daného podniku a je jasné, že tradiční tabule vždycky budou mít na trhu své místo. S trochou kreativity z nich navíc lze vytvořit doslova umělecká díla a byla by škoda se o tyto ručně malované nabídky okrást. Milovníkům křídy tak vedle tabulí nabízíme i celou řadu dalších doplňků, které dávají prostor tvořivosti a jimiž lze atmosféru podniku ještě umocnit,“ uzavírá Michal Havel.

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

-1