Články odjinud

Expanze Seznamu: Internetový gigant koupil web Garáž.cz, z Expres FM a Classic chce vytvořit celoplošná rádia

Expanze Seznamu: Internetový gigant koupil web Garáž.cz, z Expres FM a Classic chce vytvořit celoplošná rádia

Seznam.cz koupil auto-moto web Garáž.cz. Do roka chce dosáhnout návštěvnost přes 200.000 lidí a postupně se stát největším motoristickým webem. Z nedávno koupených regionálních rádií Expres FM a Classic Praha chce internetová jednička vytvořit celoplošné stanice. Využije k tomu internet i případnou digitalizaci.

Seznam.cz převezme veškeré články a 20 dílů TV show Garáž a vytvoří nový auto-moto magazín pod svou hlavičkou. Přejde pod něj celá dosavadní redakce, která má pět členů.

Podle místopředsedy představenstva Seznamu Pavla Zimy na domovské stránce Seznamu v sekci Další články českého internetu automobilová tématika jednoznačně vede. "K dnešnímu dni spolupracujeme se zhruba dvěma desítkami motoristických webů, proto jsme se před pár dny rozhodli vytvořit vlastní redakci, která by se autům věnovala," uvedl Zima.

Garáž má přinášet více videa než na jiných motoristických webech, nabídne video testy, reportáže i přímé přenosy z tuzemských i zahraničních akcí. V současnosti celý obsah přechází na platformu Seznamu a nový web firma spustí během několika dní.

Z Expres FM a Classic budou celoplošná rádia

Seznam koupil v rádiích vysílajících v Praze a okolí dvoutřetinový podíl (67 procent), zbytek si ponechají původní majitelé Petr Stuchlík a David Šimoník. Rádia do svého programu zařadí zpravodajství Seznam Zpráv a Televize Seznam a zároveň se stanou součástí reklamních balíčků, které Seznam.cz pro inzerenty chystá. Změny mají přijít na podzim.

"Budeme podporovat digitalizaci rádií v ČR, ale zároveň se zaměříme na vlastní cesty, konkrétně využití internetu," uvedl Zima. Podle něho k digitalizaci vůbec nemusí dojít, a proto se chce Seznam spolehnout na vlastní způsob šíření rozhlasového vysílání.

Šíření rozhlasu prostřednictvím digitálního vysílání brání nízké rozšíření digitálních přijímačů i nutné investice do digitální vysílací sítě. Podle expertů by přechodu na digitální vysílání také muselo předcházet vypnutí analogového vysílání.

Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením na současnou a kvalitní hudbu. Jeho poslechovost byla loni 25.000 lidí denně, což představuje podíl téměř tři procenta. Classic Praha (dříve Classic FM) hraje klasickou a filmovou hudbu doplněnou o pořady s hudbou jazzovou, swingovou a muzikálovou.