Facebook chce ve Velké Británii zvýšit transparentnost politických reklam. Bude jasné, kdo je platil

ČTK

mst

Sociální síť Facebook přijme nová opatření, aby do června letošního roku zvýšila v Británii transparentnost reklam na své sociální síti. Mediálnímu výboru britského parlamentu to řekl technologický ředitel Facebooku Mike Schroepfer. Přislíbil zároveň, že díky novým opatřením bude politická reklama jasně označená.

Politická reklama tvoří podle Schroepfera jen velmi malou část reklamního sdělení, které se objevuje na facebooku, a rozhodnutí přijmout opatření, která ji učiní transparentnější, „nemá nic společného s penězi či příjmy“.

U politických reklam bude podle něj muset být nejpozději od června v Británii jasné, kdo za ně zaplatil. Uživatelé budou mít i přístup k reklamám všech politických skupin, nejen těch, o kterých se bude Facebook na základě chování na sociální síti domnívat, že jsou jim názorově bližší.

sinfin.digital