Facebook se stal tržištěm s falešným zbožím. Inzeráty bude hlídat i umělá inteligence

Michal Benatzky

Před dvěma lety přidala společnost Facebook na své stránky novou funkci Marketplace (tržiště), která měla uživatelům na nejrozšířenější sociální síti usnadnit nákup a prodej nejrůznějšího zboží. Jak ovšem zjistil zpravodajský web Business Insider, služba se potýká s nemalým problémem. Jejím prostřednictví totiž lidé prodávají ostatním uživatelům padělky. Jasným poznávacím znamením takových nabídek je hlavně podezřele nízká cena, to ale kupujícího mnohdy neodradí.

Redaktoři Business Insideru tak na Facebooku bez větších obtíží nakoupili kromě falešných hodinek Rolex také kabelku Gucci nebo šperky od firmy Tiffany – tedy, tak to alespoň prodávající prezentovali. Novináři současně poukázali na to, že ochrana zákazníků je na této sociální platformě minimální. Prodejci falešných výrobků díky tomu našli místo, kde své zboží mohou bez větších potíží pouštět do oběhu.

Facebook zná vaše slabiny. Ukládá i rozepsané statusy a mění přemýšlení lidí, říká Alvarová

sinfin.digital