Facebook si před eurovolbami posvítí na manipulaci. Chystá se regulovat politickou reklamu

ČTK, luš

Facebook zavede ve druhé polovině března opatření, která mají zprůhlednit politickou reklamu na její sociální síti před květnovými volbami do Evropského parlamentu. Bude kontrolovat zadavatele sdělení o politických stranách či kandidátech, ale také ta o „hojně diskutovaných a významných tématech týkajících se“ těchto voleb. Facebook chce tímto krokem zkomplikovat ovlivnění hlasování zahraničními aktéry, uvedla dnes firma.

Nástroje chystané pro evropské volby podle webu Politico v zásadě kopírují ty, které Facebook loni na jaře uvedl ve Spojených státech a na podzim také v Británii. „Inzerenti budou muset potvrdit svou totožnost a poskytnout dodatečné informace o tom, kdo je za reklamy zodpovědný,“ popisuje provozovatel stejnojmenné sociální sítě.

U reklam publikovaných v rámci kampaní a u „tematických reklam“ o významných společenských problémech se bude zobrazovat štítek s informací, kdo jejich šíření platí. Kliknutí na toto políčko uživatele přesměruje do „knihovny reklam“, kde budou k dispozici údaje o rozsahu dané reklamní kampaně či o tom, komu se zobrazila. Politico píše, že „významná témata“, na která by se regulace měly vztahovat, budou určena ve spolupráci se skupinou akademiků.

Českého teroristu chápu, jeho příběh je složitější. Může se to stát každému, říká psycholog

sinfin.digital