Facebook ví, že budoucnost je ve videu. Ale netuší, jak přimět lidi, aby se dívali

Ondřej Fér

Osmadevadesát procent peněz, které Facebook vydělá, pochází ze zhlédnuté reklamy. Budoucnost přitom leží ve videoobsahu. Udržet uživatele sociální sítě u pohyblivých obrázků je nově úkolem Fidji Simové. Těžší úkol manažerka označovaná za jednoho z nejkreativnějších lidí byznysu dostat nemohla.

Simová dostala od šéfa Facebooku Marka Zuckerberga těžký úkol. Měla by ukončit táhnoucí se éru, během které nejrozšířenější sociální síť světa neúspěšně hledá optimální přístup k videoobsahu. Už je na čase. Pro velké inzerenty je tato oblast klíčová a poslední dobou to dost často vypadalo, že se o nalezení efektivního byznysmodelu zajímají spíš oni než Facebook, tvrdí analýza agentury Bloomberg.

Facebook dobře ví, že stále víc uživatelů na sociální síť nahrává vlastní videoobsah. Co neví, je, jak uživatele přimět, aby se na tento obsah taky dívali, a to po celou dobu jeho trvání. Data ukazují, že velká většina lidí na Facebooku u videa vydrží do prvního reklamního breaku. A to je prostě málo.

Facebook mocně zbrojí na konkurenci. Dohodl se s předním hudebním vydavatelstvím na spolupráci

sinfin.digital