Francouzi před volbami čelí drsné propagandě. Až čtvrtina statusů na sociálních sítích jsou "fake news"

vkr

Až čtvrtina všech statusů a komentářů na sociálních sítích, které se vyjadřují k současné francouzské politické situaci lze zařadit do kategorie Fake news, uvádí nová oxfordská studie. Přesto je však současná situace v zemi galského kohouta v tomto ohledu lepší, než jak to vypadalo v džungli sociálních médií před americkými prezidentskými volbami.

„Francouzští voliči totiž sdílejí kvalitnější informace, než Američané, a téměř stejně kvalitní informace, jako Němci,“ říká nová studie, která jako „fake news“ definuje zprávy, které záměrně nepravdivé, obsahující ideologické extrémy, konspirační zprávy, názory s vadnou logickou argumentací či názory, které jsou prezentovány jako fakta. Mnozí komentátoři glosují, že přesně tyto formy ovlivňování využívá v rámci snahy o manipulování s náladami veřejnosti Rusko, které bylo obviňováno z pokusů o ovlivnění posledních prezidentských voleb v USA.  

Právě část twitterových účtů, která v amerických prezidentských volbách podporovala Donalda Trumpa, nyní obrací svou pozornost k Francii a Německu, kde se konají prezidentské volby nyní, respektive volby do parlamentu na podzim. „Zástupy Trumpových twitterových fanoušků, o nichž si myslíme, že se jedná o podvrh, nyní zaměřily svoji pozornost na Německo. Myslím, že přibližně jedna třetina účtů, která dříve podporovala Trumpa, se nyní snaží ovlivnit volby v Německu,“ říká Clinton Watts z amerického Centra pro vnitřní a kybernetickou bezpečnost.

Facebook je ve válce s falešnými zprávami. Ve Francii zrušil 30 tisíc profilů a bojuje i offline

sinfin.digital