Google a Facebook by měly platit „novinářskou daň“, zvažují Britové

urm

Google, Facebook a další weby, které bezplatně využívají obsah produkovaný novináři, by měly platit speciální daň určenou na podporu žurnalistiky. Britské vládě to podle webu Mashable navrhuje britská asociace News Media Association (NMA), která sdružuje většinu britských vydavatelství.

Britský vydavatelský průmysl se potýká v posledních letech s vážnými problémy. Jeho celkové výnosy poklesly z 6,8 miliardy liber v roce 2007 na 3,6 miliardy v roce 2017, píše britský deník Guardian.

„Hlavní obava plyne z toho, že ztráta reklamních příjmů, které přispívaly k udržení kvalitní žurnalistiky, plyne v současnosti globálním vyhledávačům a sociálním sítím. Jsou to společnosti, které nemusí platit za obsah a z toho také výrazně těží,“ uvádí News Media Association.

Google zneužívá dominantního postavení. Evropské technologické firmy žádají tvrdší legislativu v EU

sinfin.digital