Články odjinud

Google překope a zjednoduší svůj reklamní systém. Chce, aby do něj inzerenti pumpovali víc peněz

Google překope a zjednoduší svůj reklamní systém. Chce, aby do něj inzerenti pumpovali víc peněz

Google od základu překope svůj systém inzerce. Značky DoubleClick a AdWords čeká zánik, místo nich se inzerentům představí zcela nová a podle společnosti i jednodušší platforma Google Ads. To vše s cílem inzerenty přimět k větším výdajům za reklamu, které pro Google logicky nesou větší podíl na zisku.

Internetový gigant na to jde zpříma: slibuje jednodušší, přehlednější a svižnější reklamní systém beze změny poplatků. Jinými slovy dělá krok k tomu, aby z globálního vyhledávače a dalších služeb společnosti byl jeden velký chrám internetové inzerce, ve kterém se bude točit ještě víc peněz

Hlavním nástrojem pro nákup reklamy teď bude nová platforma Google Ads, pomocí které budou mít inzerenti naráz přístup k prostředí vyhledávače, videoportálu Youtube i obchodu s aplikacemi Google Play. 

„Inzerenti bývali zmatení, když museli nakupovat reklamu pro YouTube na AdWords. Služba Google Ads by měla být všestranější,” zdůvodňuje to podle agentury Reuters viceprezident společnosti Sridhar Ramaswamy.

Vedení společnosti zároveň s tím přislíbilo, že rušení a slučování se nedotkne služeb jako je AdSense nebo AdMob, které jsou jednou z největších platforem poskytující reklamní prostor v rámci chytrých mobilních telefonů.

Samotná zastřešující služba Google Ads by pak inzerentům měla nabízet i nápovědu, co se týče samotných reklam i ohledně načasování kampaní. Velkým prodejcům pak bude k dispozici i doplňkový software Google Marketing Platform.

Google, který spolu s dalším gigantem – sociální sítí Facebook – monopolizoval svět digitální reklamy tak ve výsledku posiluje svoji pozici. Vyhledávač má z peněz investovaných do reklamy pochopitelně podíl a je tak v jeho nejlepším zájmu udělat inzertní systém pro zájemce lákavější a přístupnější.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud