Heroine. Do trafik míří nový časopis s provokativním názvem, chce konkurovat Vogue či Marianne | info.cz

Články odjinud

Heroine. Do trafik míří nový časopis s provokativním názvem, chce konkurovat Vogue či Marianne

Do trafik na podzim zamíří nový časopis cílící na ženské publikum. Mediální odnož poradenské společnosti Partners během listopadu vydá první číslo nového dvouměsíčníku Heroine (v českém překladu Hrdinka), jehož stejnojmenný web firma spustila na začátku letošního roku. Novým titulem chtějí Partners media konkurovat magazínům jako Marianne, Vogue či Proč Ne?!

Sto stran exkluzivního – a tedy na webu nezávislého – čtení a desetitisícový náklad slibuje v rozhovoru pro INFO.CZ vydavatel Martin Vlnas, ředitel Partners media. Nový dvouměsíčník by měl čtenářům v pravidelných rubrikách nabízet dva velké rozhovory, originální streetart fotosession, trendy i společenská, sociální a vztahová témata. Cestu ke čtenářkám si nový dvouměsíčník bude hledat skrze tradiční distribuci – PNS a trafiky Geco a Relay, předplatitelé tištěného magazínu Finmag, který rovněž spadá mezi tituly Partners media, dostanou první číslo Heroine ke svému předplatnému zdarma.

Hlavním důvodem pro vznik nového titulu je podle Vlnase úspěch stejnojmenného webu, který Partners media spustily v únoru. „Impuls jsme dostali od našeho publika, které nám od února ukazuje, že poptávka po inteligentním obsahu pro primárně ženské publikum je v Česku silná,“ argumentuje Vlnas. „Navíc máme výborný tým, v čele s šéfredaktorkou Annou Urbanovou, i inzerenty, kteří mají o print zájem,“ doplňuje vydavatel.

Webová verze magazínu Heroine byla spuštěna na začátku letošního roku s cílem přilákat měsíčně 25 tisíc unikátních návštěvníků, aktuální zájem čtenářů je násobně větší: podle údajů společnosti Netmonitor navštívilo web v červenci 122 tisíc reálných uživatelů.

Na trhu ženských časopisů si však tištěná „Hrdinka“ bude muset svoje místo vybojovat, s desetitisícovým nákladem bude patřit spíše k menším titulům. Trh společenských měsíčníků pro ženy aktuálně vede vydavatelství Vltava Labe Media s Glancem (tištěný náklad 57 tisíc výtisků, prodaných přes 26 tisíc výtisků), v závěsu je pak Marianne vydavatelství Burda s tištěným nákladem 55 tisíc výtisků a Elle se 43 tisíci.

Právě Marianne Vlnas zmiňuje jako jeden z magazínů, vůči kterým se chce konkurenčně vymezit: „Myslím, že o čtenáře budeme soupeřit s magazíny Proč ne?!, Vogue či Marianne. S Vogue a Marianne se budeme krýt zaměřením na bohatší a vzdělanější ženy, s Proč ne?! proto, že budeme výrazně víc řešit společenská a náročnější témata.“

Přestože je trh ženských společenských časopisů poměrně saturovaný. „Domnívám se, že pro dobré časopisy je vždy na trhu místo,“ glosuje to odbornice na média z Fakulty sociálních věd Barbara Köpplová. „Není však snadné takový časopis koncipovat a najít schopné a kultivované autory.“ Partners media i proto chtějí startu nového dvouměsíčníku, který ještě nebyl oficiálně oznámený, pomoci. Launch tak plánují doprovodit billboardovou kampaní a časopis bude vydavatel promovat i pozicemi v trafikách.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud