Konec klasické reklamy. Firmy by měly přehodnotit svoji strategii, říká studie Forrester

Blíží se konec klasické reklamy, říká anayltik společnosti Forrester James McQuivey ve své studii Konec reklamy, začátek budování vztahů. Společnosti by podle něj měly omezit tradiční "přerušovací" reklamy a zaměřit se spíše na hlubší budování vztahu se zákazníkem skrze chatboty a inteligentní osobní asistenty jako je například Siri. „Společnosti jako jsou GE či JP Morgan Chase svůj budget na digitální reklamu již revidují a hrozí, že omezí nákup rekamního prostotu u společností jako jsou Facebook či Google,“ říká McQuivey.

Je třeba redefinovat současné paradigma reklamního odvětví, způsobu oslovení zákazníka, říká McQuivey. Přístup zadavatelů takzvaných přerušovacích reklam – tedy reklamních sdělení, která se zobrazují místo uživatelem hledaného obsahuů; jde například o reklamy vložené mezi výsledky vyhledávání - není trvale udržitelný.

Místo toho, aby tak zadavatelé dále pumpovaly své budgety do hypermedializovaného digitálního reklamního prostoru, který je primárně ovládaný dvojicí společností Facebook a Google, měly by své rozpočty směřovat tam, kde jim pomůžou ke kultivaci vztahu se zákazníkem a cizelování business intelligence.

„Lidé si nenávist k reklamám historicky užívají, tak to bylo a tak to také bude. O to tu však nyní nejde. Fenoménem, který bude redefinovat svět digitální reklamy, bude naprostá netečnost zákazníků k zájmům marketérů. Toho bude docíleno tak, že uživatelé budou konzumovat těžce přerušitelný mediální obsah na zařízeních, která jdou reklamou jen těžko přerušovat,“ míní analytik.

Jako příklad uvádí hledání pomocí internetového vyhledavače, které za nás obstará osobní asistent chytrého telefonního přístroje – Siri, Alexa, Cortana či Bigsby. Dalším příkladem může být vidina budoucnosti, kde asistenční program z news feedu na sociální síti vybere ty nejzajímavější příspěvky a vše ostatní – od reklamy po nezajímavé statusy – bude ignorovat. Ani v jednom případě reklamním zadavatelům nezbývá mnoho prostoru k tomu, aby tento systém přerušily reklamním sdělením.

sinfin.digital